הצעת חוק מהפכנית של יש עתיד: "ברית הזוגיות האזרחית"

לפי דיווח ב"ידיעות אחרונות", מפלגת יש עתיד תגיש היום הצעת חוק שתאפשר נישואים אזרחיים בישראל - גם של זוגות חד-מיניים

מפלגת יש עתיד תגיש היום (ג') לכנסת הצעת חוק פרטית שעשויה לעקוף את מוסד הרבנות הדתית ולחולל מהפכה בכל הקשור למוסד הנישואים. הצעת החוק תאפשר נישואים אזרחיים - גם של זוגות חד-מיניים - כך נחשף הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות".

מדבור בהצעת חוק אשר נועדה למסד לראשונה במדינת ישראל נישואים אזרחיים לזוגות שאינם יכולים או אינם מעוניינים להינשא באמצעות נישואים דתיים.

הצעת החוק נכתבה על-ידי חברות הכנסת עליזה לביא ורות קלדרון בשיתוף שרת הבריאות יעל גרמן. לפי הדיווח חתמו עליה כל חברי הכנסת של יש עתיד, שחלק ממצע הבחירות של המפלגה כולל את העיסוק באג'נדה האזרחית-חילונית.

"הדרך היחידה ליצור מסגרת משפחתית מוכרת על-פי חוק היא בהתאם לדין הדתית", הסבירו יוזמות הצעת החוק. "מציאות זו פוגעת פגיעה קשה בזכויות היסוד של האדם ומונעת מזוגות רבים את האפשרות למסד חיי משפחה במסגרת משפטית-אזרחית מוכרת על-פי חוק".

מהאגודה למען הלהט"ב נמסר בתגובה: "הצעת חוק 'ברית הזוגיות האזרחית' שהגישה היום מפלגת יש עתיד היא פרי עבודה מאומצת של עוצמה - הזרוע הפוליטית של האגודה ושל ארגונים אזרחיים נוספים מול בכירי המפלגה, ואנו מברכים את ראשיה שעמדו במילתם לתת פתרון כולל להכרת המדינה, הן בנישואים חד-מיניים והן בנישואים אזרחיים של זוגות שאינם רוצים או מעוניינים להינשא ברבנות הראשית.

"אנו מאמינים ומקווים שהצעת החוק תקבל את תמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה ואת הכרתה בחובת המדינה למתן מענה והכרה אזרחית גם בזוגות שהממסד הדתי שם מכשול בפניהם.

"תמיכת הכוחות האזרחיים בקואליציה ובאופוזיציה והימנעות משיקולי אגו היא קריטית ונחוצה על מנת לסייע באישור הצעת החוק; וחברי קהילת הלהט"ב יוקירו תודה לחברי הכנסת והשרים שעומדים לצדם, מכל המפלגות".