ישראל דחתה פשרה עם לבנון בנוגע לחיפושי גז

התמשכות המחלוקת בנושא צפויה לעכב את פיתוח בלוק 9 הלבנוני ■ גודל השטח במחלוקת הוא כ-850 קמ"ר וצורתו כשל משולש שקודקודו בראש הנקרה ובסיסו על הקו המשותף לאזורים הכלכליים של ישראל לבנון וקפריסין

ישראל דחתה לאחרונה הצעת פשרה אמריקאית במחלוקת בינה ללבנון על גבול האזורים הכלכליים הבלעדיים של המדינות - כך נודע ל"גלובס".

התמשכות המחלוקת בנושא צפויה לעכב את פיתוח בלוק 9 הלבנוני. אזור החיפושים הלבנוני הנמצא מצפון לרישיונות אלון הישראלים עשוי להכיל מאגרי גז בהיקף דומה לזה של "תמר" הישראלי.

לבנון פנתה לאו"ם ב-2010 בתלונה כי קו הגבול של האזור הכלכלי הבלעדי (EEZ) הישראלי פולש לתוך שטח ה-EEZ שלה. ישראל הגישה את גרסתה לאו"ם שנה אחר-כך. ארה"ב ביקשה לתווך בין הצדדים בניסיון להגיע לפשרה.

גודל השטח במחלוקת הוא כ-850 קמ"ר וצורתו כשל משולש שקודקודו בראש הנקרה ובסיסו על הקו המשותף לאזורים הכלכליים של ישראל לבנון וקפריסין. הסכם שנחתם בין ישראל לקפריסין בדצמבר 2010 תומך בגרסה הישראלית. הסכם דומה שנחתם בין קפריסין ללבנון לא אושרר על-ידי הפרלמנט הלבנוני.

"גלובס" חשף לאחרונה כי במכרזים שפרסמה לבנון לרישיונות חיפושי נפט במימיה סומן הגבול הדרומי של אזור רישיון החיפושים מספר 9 בהתאם לגרסה הלבנונית של הקו. ממשרד החוץ נמסר בתגובה לפניית "גלובס": "אנו מנועים מלהתייחס לנושא לאור רגישותו".