TLVMedia מקדמת גיוס של 30 מיליון ד' בת"א

החברה, שהוקמה על ידי אוהד גליקסמן ועופר זינגר פועלת בתחום הפרסום ברשת, מכוונת לשווי של 120 מיליון דולר אחרי הכסף

חברת האינטרנט TLVMedia, שנוסדה ב-2007 ומספקת טכנולוגיות פרסום באינטרנט, מבצעת בימים אלו בדיקות מול חתמים במטרה לגייס 30-40 מיליון דולר בבורסה בת"א, לפי שווי של כ-120 מיליון דולר לאחר הכסף. כך נודע ל"גלובס". TLVMedia הוקמה על ידי אוהד גליקסמן, שמכהן כמנכ"ל החברה, ועופר זינגר, ומעסיקה כ-25 עובדים בת"א. את תגובת החברה לא ניתן היה להשיג.

אם מהלך ההנפקה ייצא לפועל, תצטרף TLVMedia לטרנד הנוכחי באחד העם של חברות אינטרנט הפועלות בתחום הפרסום ברשת, רשימה המונה בין היתר את החברות בבילון, סומוטו, פריון ו-ווייטסמוק.

TLVMedia פועלת במרחב שבו אפשר למצוא לא מעט חברות אינטרנט ישראליות. מדובר בתחום פיתוח טכנולוגיות שאמורות לגשר על הפער שבין מתודולוגיית העבודה בעולם הפרסום הוותיק, לבין המציאות החדשה שבאה לידי ביטוי "שרשרת המזון" שבה עוברים הכספים בתחום.

כיום, רוב הפרסום באינטרנט עובר דרך "בורסות פרסום", כגון אלו של החברות יאהו ו-AppNexus, שבהן נמכרים שטחים לפרסום תכנים תמורת תשלום בתנאי מכרז. מציאת המודל האופטימלי עבור כל הצדדים - מפרסמים, רשתות פרסום, ספקי תוכן, וסוכנויות הפרסום - דורש שקלול בזמן אמת של כמות עצומה של פרמטרים, לפי מודלים שונים של תשלום, מה שדורש את עזרתו של אלגוריתם מתוחכם.

על פי נתוני TLVMedia, הפתרונות שלה נהנים מחשיפה ל-20 מיליארד משתמשים בחודש, וניתן להיעזר במנגנון שלה גם עבור פרסום על גבי התקנים ניידים ורשתות חברתיות. בחברת המחקר IVC מעריכים כי TLVMedia סיימה את שנת 2011 עם מכירות של כ-20 מיליון דולר, ועל פי שיעורי הצמיחה שלה בשנים האחרונות, יתכן ואת 2012 היא סיימה עם מכירות בהיקף כפול.

"ראינו הזדמנות בתחום"

אין הרבה מקורות גלויים מהם ניתן ללמוד על מה שקורה בחברה. בראיון שהעניק לפני כשנה וחצי המנכ"ל גליקסמן לבלוג של RightMedia - שמספקת את שירותי הפרסום עבור יאהו - הוא סיפר כי החברה הוקמה לצורך "פיתוח אלגוריתמים שמתרכזים באופטימיזציה של קמפיינים לפרסום מודעות באינטרנט", כאשר מבחינה פונקציונאלית הכוונה היא בעיקר למציאת המיקום והמחיר האופטימליים לפרסום באנרים (שטחי פרסום) באתרי תוכן. "ראינו הזדמנות בתחום", מספר גליקסמן בראיון, "מכיוון שהטכנולוגיה להרצת קמפיינים מבוססי ביצועים הייתה מאוד לא יעילה".

לדבריו, החברה פיתחה 200 אלגוריתמים לביצוע האופטימיזציה הזו, מה שסייע לה לצמוח מהר מאוד עם כמות כוח אדם מצומצמת יחסית. בראיון מוזכר כי החברה צמחה בכ-300% בכל שנה בשלוש השנים שלפני 2012.

שני המייסדים, שככל הידוע שניהם יוצאי היחידה הצה"לית 8200, מגיעים לחברה עם רקע נרחב בחברות היי-טק. גליקסמן עבר בדרך מספר חברות בתחום האינטרנט והשיווק באינטרנט, ואילו זינגר הגיע מאזורים עתירי טכנולוגיה, ביניהם גם חברת ציוד התקשורת אקספנד בה שהה בחצי הראשון של העשור הקודם. פרופיל ה-LinkedIn של זינגר מגלה כי מלבד כהונה כנשיא TLVMedia הוא מכהן גם כיו"ר חברת השקעות בשם TLV Capital שמתמחה בהשקעות בחברות סטארט אפ בתחומי המדיה הדיגיטלית.

על פי נתוני IVC, לא מופיעים בחברה כל משקיעים, וייתכן שמניות החברה מתחלקות בין שני השותפים, משקיעים קטנים יחסית, והעובדים. במקרה כזה, ההנפקה תגרום לכך שכל אחד מהמייסדים יהיה שווה כמה עשרות מיליוני דולרים, "על הנייר".

החברות מכוונות אל מעבר לים

TLVMedia אינה חברת הפרסום באינטרנט הישראלית היחידה ששוקלת הנפקה מקומית. בדיקת "גלובס" העלתה לאחרונה כי לא פחות מ-10 חברות בתחום מתעניינות לבצע הנפקה ציבורית או מיזוג לחברה ציבורית קיימת. לצד המיזוגים הצפויים בין קונדואיט לפריון, ובין איירון סורס לבבילון (שכרגע עתידו לא ברור לאור צניחת מניית בבילון), עלה גם שמה של חברת מרימדיה (Marimedia) כמי ששוקלת הנפקה בת"א.

אבל ת"א אינה המקום העיקרי אליו מכוונות החברות הישראליות. ההעדפה היא לבורסות שמעבר לים ובראשן וול סטריט. השבוע צפויה חברת האינטרנט Wix לנסות לגייס כ-100 מיליון דולר בבורסת ניו יורק לפי שווי של כחצי מיליארד דולר. את מחצית 2013 סיימה החברה עם הכנסות של 34.1 מיליון דולר, עלייה של 80% לעומת המחצית הראשונה של 2012, אך עם שורה תחתונה שלילית שכללה הפסד של 10 מיליון דולר.

חברת מטומי (Matomy) שבשליטת הפרסומאי אילן שילוח - הפועלת בתחום דומה לזה של TLVMedia - צפויה להנפיק בלונדון ברבעון הראשון של 2014 לפי שווי של כ-450 מיליון דולר. החברה מעוניינת לגייס עד 150 מיליון דולר.

ההשוואה בין מטומי ל-TLVMedia מעניינת. החברה של אילן שילוח גדולה בהרבה, עם יותר מ-500 עובדים בעולם, ומכירות צפויות של כ-300 מיליון דולר השנה. על פי נתוני מטומי, לשירותיה נחשפים כ-60 מיליארד משתמשים. ב- TLVMediaיגיעו השנה - בהנחת צמיחה של 100%-200% לשנה - להכנסות של מעל ל-50 מיליון דולר, עם 25 עובדים, ומכאן נראה שהרווחיות שלה גדולה יותר, ובהתאם גם מכפילי השווי.