קנדה מציגה: כספומט הביטקוין הראשון בעולם

כספומט ראשון הוצב בעיר הקנדית ונקובר, ויאפשר המרה של המטבע המקומי במטבע הוירוטאלי ■ ביטקוין מחזק את מקומו כתחליף לסחר אנונימי ברשת, והופך לפופולארי בקרב צרכנים רבים ברחבי העולם

כסף וירטואלי - מעכשיו גם בכספומט: כארבע שנים לאחר שנוצר הביטקוין, המטבע האלקטרוני שפותח על ידי איש התוכנה היפני סאטושי נקאמוטו ומאפשר העברת כסף ללא תיווך מערכת בנקאית כלשהי, נחנך את הכספומט הראשון בעולם - בוונקובר שבקנדה. בהמשך מתכננים להרחיב את השירות ולהציב כספומטים בערים נוספות במדינה.

מיטצ'ל דמטר הוא היזם המקומי שהציב את הכספומט בבית קפה פופולארי בעיר. דמטר הופתע מהתור הארוך שהשתרך במהירות: "מדובר במהפכה של ממש" אמר בריאיון לרויטרס.

השימוש בכספומט שונה מהרגיל - במקום למשוך מזומן, הלקוחות מפקידים אותו כדי להמירו במטבע האלקטרוני, שאותו ניתן להטעין על כרטיס ייחודי ואפילו על הסמארטפון. השימוש בכספומט יישאר אנונימי, ממש כפי שקורה ברשת, אולם הלקוח יחויב לסרוק את כף ידו לצורך אבטחה.

המטבע האלקטרוני עדיין סובל מיחסי ציבור בעייתיים. על אף שניתן לערוך באמצעותו קניות באינטרנט בקלות, ובתי עסק וממשלות שמים את מבטחם במטבע שלא ניתן לעקוב אחריו, העברות מזומנים אנונימיות הן אחת הבעיות המרכזיות של החברה.

בראשית חודש אוקטובר השנה פשט ה- FBI על האתר Silk Road, לאחר שרוס וויליאם אולבריכט, בן ה-29 שניהל את האתר אפשר באמצעות מטבע הביטקוין, סחר בסמים זונות ואף הזמנת רצח. למרות הפשיטה של ה FBI, דמטר אמר כי החברה התאוששה במאה אחוזים מאז.