רוסיה: הופסקה אספקת תרופה של טבע לחולי סרטן

שבועיים אחרי חשיפת "גלובס" שלפיה טבע הפסיקה את אספקת תרופת הקופקסון לרוסיה, במוסקבה מלינים כי גם אספקת תרופת הקרבופלטין הופסקה ■ טבע: "החברה מחויבת לשוק הרוסי ולמטופליה וממשיכה לספק את כל מוצריה לשוק זה"

שבועיים אחרי חשיפת "גלובס" שלפיה טבע הפסיקה את אספקת תרופת הקופקסון לרוסיה, ברשות הבריאות של מוסקבה מלינים כי גם אספקת תרופת הקרבופלטין (Carboplatin), תרופה גנרית שטבע מייצרת המיועדת לחולי סרטן, הופסקה. עוד מלינות הרשויות ברוסיה כי בחודשים האחרונים טבע מספקת רק באופן חלקי תרופות שונות במדינה.

במכתב שהופנתה רשות הבריאות של העיר מוסקבה לחברת ביוטק, המפיצה של טבע ברוסיה, נטען כי "הספקת המוצרים התרופתיים שלא במועד, תמנע אספקה סבירה לחלק מהאזרחים אשר זכאים לעזרה סוציאלית ממשלתית, מה שיוביל לשיבוש בתכניות הטיפול ויהווה סיכון לבריאותם של המטופלים".

אותה רשות גם מזהירה כי במידה וכך היא תטיל קנסות על חברת ביוטק. במכתב נוסף שהופנה לחברת טבע, על ידי רשות הבריאות של מחוז ניז'ני נובגורוד (ניז'יגורודסקוי) קובלת הרשות על כי בין יולי לאוקטובר 2013, טבע סיפקה מוצרים בחסר כששיעור ההספקה העומד בין 4%-88%.

במכתב דורשת הרשות מטבע "לתת הסברים באשר לסיבות אשר גורמות להפסקות בהספקת המוצרים התרופתיים''. בשני המכתבים מודגש כי התרופות מיועדות לחולים הזכאים לקבל תמיכה סוציאלית מהממשלה וזאת מכוח החוק הפדרלי הרוסי.

עו"ד אלכסנדר אברבוך, שותף במשרד עו"ד קרסיק-אברבוך, המייצג את חברת ביוטק מסר: "המצב בהחלט מדאיג ופנינו לטבע לקבלת תשובות ברורות בעניין זה".

מטבע נמסר בתגובה: "טבע מחויבת לשוק הרוסי ולמטופליה וממשיכה לספק את כל מוצריה לשוק זה, כרגיל. אין כל בעיה ביחסים של טבע עם הרשויות הרוסיות".

נזכיר כי "גלובס" חשף באחרונה שהרשות הפדרלית להגבלים עסקיים ברוסיה (FAS) התריעה בפני טבע על הפרה לכאורה של דיני הגבלים עסקיים, על רקע אספקה חד-צדדית של תרופת הקופקסון במדינה. שלטונות רוסיה טענו כי טבע מתחמקת מאספקת התרופה "באופן שאינו מוצדק מבחינה כלכלית וטכנולוגית". טבע מסרה אז בתגובה כי היא ממשיכה להיות מחויבת באופן מלא למטופליה ברוסיה ואספקת התרופה מעולם לא הופסקה.