סיטי: "דירקטוריון טבע יתקשה למצוא מנכ"ל חדש"

ליאב אברהם, שהצמידה למניית טבע מחיר יעד של 47 דולר, טוענת כי פיטורי לוין "מעלים ספקות באשר ליכולתה של טבע להתנהל תחת הממשל התאגידי הנוכחי" ■ וגם: כיצד הצליח פיליפ פרוסט לעצבן אתמול את האנליסטים בשיחת הוועידה?

"שינוי באסטרטגיה או רק ביישום שלה?" - זו השאלה שמציבה האנליסטית ליאב אברהם מסיטי, בעקבות פיטורי מנכ"ל טבע ג'רמי לוין. רק בשבוע שעבר היא המליצה לקנות את המניה במחיר יעד של 47 דולר; כעת, היא עדיין לא משנה את ההמלצה, אך מציינת שהטלטלה בצמרת היא "התפתחות שלילית".

"הענקנו סבירות נמוכה לעזיבתו של ג'רמי לוין, חרף הפרסומים בתקשורת", כותבת אברהם. "החדשות על עזיבתו לא משדרות מסר חיובי לשוק בנוגע ליישום האסטרטגיה של החברה ליצירת צמיחה אורגנית".

אברהם מציינת שפיטורי לוין "מעלים ספקות באשר ליכולתה של טבע להתנהל תחת הממשל התאגידי הנוכחי" ומעלה מספר תהיות באשר ליכולתה של ההנהלה ליישם את האסטרטגיה שהתווה לוין. כמו כן היא מעלה חשש כי "החיכוך בין לוין לדירקטוריון יקשה על הדירקטוריון למצוא מנכ"ל חדש, בהתחשב בשאלות שעולות בנוגע ליכולת המנכ"ל לפעול בחופשיות במימוש האסטרטגיה".

אתמול קיים יו"ר טבע פיליפ פרוסט שיחת ועידה עם אנליסטים ומשקיעים בעקבות פיטורי לוין, ובחלק מהזמן שררה אווירה קשה. בעוד פרוסט אמר שהוא "נלהב" באשר להזדמנויות העומדות בפני החברה והדגיש כי טבע תפעל ליישום האסטרטגיה שהתווה לוין, חלק מהאנליסטים הקשו עליו ואף הורגשה נימה של זלזול.

"זה נראה כמו תאגיד שלא מתפקד", הטיח אחד האנליסטים. "ממה אתה נלהב הכי הרבה?", שאל אנליסט אחר, ספק ברצינות ספק בעוקצנות. בשלב מסוים בשיחת הוועידה נקלע פרוסט למעין עימות עם אחד האנליסטים שככל הנראה התרגז מאמירתו של פרוסט לפיה הוא היה קונה מניות טבע חרף הירידות.

"אני יכול להראות לך חברים שקנו את המניה והם מאוד לא מרוצים", אמר האנליסט. פרוסט השיב לו: "אני לא צריך שתראה לי; אני יכול להראות לך חברים שקנו את המניה לפני כמה שבועות והם דווקא מרוצים". בשלב זה התרגז האנליסט נוכח התשובה, הודה לפרוסט על זמנו וניתק את הטלפון.