JP מורגן חותך המלצה לאג"ח של טבע: "הנזילות מדאיגה"

האנליסטים: "מול ההתחייבויות לזמן קצר היו לטבע בסוף הרבעון השני 1.2 מיליארד דולר במזומן ו-3 מיליארד דולר בקו אשראי, שחלק מהסכום בו כבר נמשך"

‏"הנזילות של טבע מדאיגה", כך קובעים האנליסטים ב-JP מורגן המסקרים את אגרות החוב של טבע. בעקבות עזיבתו של ג'רמי לוין מורידים האנליסטים את המלצתם לאג"ח של טבע מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר".

"עזיבת המנכ"ל כתוצאה מחילוקי דעות עם הדירקטוריון היא עוד רובד באי ודאות הנמשכת בחברה", כותבים האנליסטים ברט גיבסון וארון קומאר. הם מזכירים שאמנם דירוג החוב של טבע עומד על ‏A3‎‏ ב-‏Moody's‏ ו-‏A‏ מינוס ב-‏S&P‏, אך מעריכים שב-6-9 החודשים הדירוג הזה עלול לרדת לאור "גורל הקופקסון" ולחצי נזילות, שיכולים להוביל את החברה לגייס עוד חוב או למשוך כסף מקו אשראי. ‏

האנליסטים מציינים שלטבע יש 2.5 מיליארד דולר של חוב לזמן קצר במאזן שלה, כולל 1.85 מיליארד דולר שיש לשלם בחמשת החודשים הקרובים. בנוסף יש הוצאות משפטיות גדולות - 1.2 מיליארד דולר לתשלום במחצית השנייה של 2013 ועוד 800 מיליון דולר ב-2014 - שרובן בגין הפיצוי לפייזר על הפרת הפטנט של תרופת הפרוטוניקס. עלות נוספת קשורה לתוכנית ההתייעלות, בסך 1.1 מיליארד דולר (75% מזה במזומן).

"מול ההתחייבויות לזמן קצר היו לטבע בסוף הרבעון השני 1.2 מיליארד דולר במזומן ו-3 מיליארד דולר בקו אשראי, שחלק מהסכום בו כבר נמשך", הם כותבים. הם מזכירים שלפי התוכנית האסטרטגית טבע אמורה להחזיר למשקיעים 1-2 מיליארד דולר בשנה (דיבידנד ורכישה עצמית של מניות, ש.ח.ו) ועשויה לרכוש חברות בהיקף של עד 2 מיליארד דולר בשנה.

"למעשה מדובר על שימוש בכל תזרים המזומנים הפנוי של טבע", הם כותבים.‏