הופסקה ההתקשרות בין פובליסיס ישראל ומוזיאון ת"א

זאת ‎פחות משנה לאחר המכרז ■ ‎הצדדים הבינו כי העבודה הפרסומית שדורש המוזיאון מתאימה יותר לסטודיו לעיצוב מאשר למשרד פרסום

פחות משנה עברה מאז הסתיים מכרז הפרסום של מוזיאון תל-אביב, שבו התמודדו לא פחות מ-10 משרדי פרסום. כעת נודע ל"גלובס" כי ההתקשרות עם משרד הפרסום שנבחר בתום אותו מכרז - פובליסיס ישראל - מגיעה אל סופה.

נראה כי שני הצדדים הבינו כי העבודה הפרסומית שדורש המוזיאון מתאימה יותר לסטודיו לעיצוב מאשר למשרד פרסום. המדיה ממילא לא נרכשה על-ידי פובליסיס, שאמור היה לקבל תשלום ריטיינר בלבד.

חודשיים לאחר תחילת העבודה המשותפת, ולאחר שהתברר סוג העבודה הנדרשת, פנו מפובליסיס להנהלת המוזיאון בבקשה לשחרר אותם מההתקשרות. באחרונה הודיעה הנהלת המוזיאון על הסכמתה, והעבודה תועבר למשרד "סטודיו" בירושלים.

מוזיאון תל-אביב נחשב למפרסם קטן מאוד, עם היקף תקציב של כ-2 מיליון שקל, אך זה לא הרתיע כמות לא מבוטלת של משרדים - כאמור עשרה - לגלות בו עניין ולהתמודד עליו. מדובר בעיקר במשרדים בינוניים או קטנים בהם LEAD, דחף, רגב-קויצקי, פוגל אוגילבי, פובליסיס, דרורי-שלומי, נקסט-אין, בריקמן ודובצקי.

המתמודדים נדרשו לעמוד בתנאי סף הכוללים סך תקציבי פרסום של לא פחות מ-40 מיליון שקל ב-3 השנים שלפני המכרז ומצבת כוח-אדם קבועה של לא פחות מ-20 עובדים. בשלב הראשון נדרשו המשרדים להציג תיק עבודות וכן הצעה מסחרית. בשלב השני נדרשו המשרדים לערוך פרזנטציה קריאטיבית.

התהליך ארך מספר חודשים, זאת למרות שההתקשרות אמורה להיות לשנתיים בלבד. עתה, קשה שלא לתמוהה על מפרסם שהרשה לעצמו להעמיד בסיטואציה כזאת 10 משרדים, מבלי לבחון היטב אם משרד פרסום הוא באמת הדבר שדרוש לו.

בפובליסיס סירבו להגיב לידיעה. ממוזיאון תל-אביב לא נמסרה תגובה.