יריות בשדה התעופה בלוס אנג'לס - הרוג ונפגעים במקום

(עדכון) - אש נפתחה בנמל התעופה LAX בלוס אנג'לס, והשדה פונה וכותר על ידי כוחות הביטחון. על פי דיווחים ראשוניים לפחות אדם אחד נהרג ולפחות 7 נוספים נפצעו, כוחות כיבוי האש הגדירו את האירוע כ"רב-נפגעים"

עובד בנמל התעופה LAX בלוס אנג'לס נורה למוות במהלך תקרית ירי, שהמניע לה עדיין לא ברור. על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית לפחות שבעה בני אדם נוספים נפגעו מהירי. הנמל, שנחשב אחד העמוסים בעולם, פונה מאדם והטיסות היוצאות בוטלו לפי שעה.

האירוע החל סמוך לשעה 9:20, שעון לוס אנג'לס, כשקולות ירי נשמעו בטרמינל 3 בנמל התעופה המרכזי בקליפורניה. היורה עבר מספר מעגלי אבטחה בשדה כברשותו כלי הנשק איתו בוצע הירי, עד שלבסוף עוכב באחת מנקודת הבידוק, שם ירה למוות באחד העובדים. כוחות הביטחון בנמל התעופה ניטרלו אותו, והוא מוחזק כעת בידי המשטרה.

מקור ביטחוני שצוטט באתר האיטרנט "לוס אנג'לס טיימס" טוען כי החשוד בירי הוא עובד לשעבר במערך האבטחה של הנמל, אזרח אמריקני בשנות ה-20 לחייו. מפקד תחנת המשטרה בנמל התעופה אמר בתדרוך לתקשורת כי "הירי נעשה על ידי יורה יחיד שפעל לבד".

כוחות ההצלה האמריקניים נערכים לטיפול במספר רב של פצועים, אם כי לפי שעה ידוע רק על שבעה בני אדם שנפצעו והועברו לבתי החולים באזור. שירותי הכבאות המקומיים הגדירו את האירוע כ"רב-נפגעים". דובר הבית הלבן ג'יי קרני עדכן בתדרוך עיתונאים כי הנשיא ברק אובמה קיבל עדכון על תקרית הירי, ועוכב אחר הנעשה בנמל התעופה.

רוברט טורס שהיה בנמל התעופה בזמן הירי סיפר בריאיון לרשת CNN: "שמעתי פיצוץ אדיר וכולם צללו לקרקע וניסו לתפוס מחסה. מאות אנשים רצו במדרגות בפאניקה. ראיתי שכוחות הביטחון פעלו מיד ולקחו חלק מהאנשים באוטובוסים לטרמינל צדדי".

צ'אק, עד ראייה נוסף שהיה בנמל בזמן הירי, סיפר כי "נשמעו שתי יריות ואף אחד לא הבין מה קורה, רצנו עם המזוודות שלנו. מהר מאוד המשטרה הגיעה ואמרה לנו לשכב על הרצפה ולאחר מכן הוציאו אותנו מהמקום. הייתה פאניקה מוחלטת, ילדים בכו, אנשים עדיין רועדים, במיוחד אלו שהיו קרובים".

ארצות-הברית עדיין מתאוששת מאירוע ירי שאירע לפני כשבוע וחצי במדינת נוואדה. אז נכנס תלמיד חמוש לחטיבת ביניים בעיירה ספארקס, ופתח באש ממנה נהרג עובד בית הספר ושני בני אדם נוספים נפצעו. לאחר היריות, ירה התלמיד החמוש בעצמו ומת. שני הפצועים פונו במצב אנוש למרכז רפואי ברינו הסמוכה. דובר המשטרה אמר כי לא נותר איום נוסף בבית הספר, וכי האיום "נוטרל".