בדרך לשיא? זינוק של 130% בגיוסים לקרנות מנייתיות

המשקיעים ממשיכים בהעדפתם לקרנות מניות בישראל. זאת, לאחר שגייסו באוקטובר כ-700 מיליון שקל (קרנות מניות בישראל וגמישות) – החודש החזק ביותר מאז ינואר 2004

המסחר בשוקי ההון באוקטובר התאפיין על רקע פתרון זמני לנושא תקרת החוב וסיום ההשבתה של 800 אלף מעובדי המדינה בארה"ב , המשך תוכנית הרכישות של ה-FED במתכונת הנוכחית ופתיחה חיובית של עונת הדוחות ל-Q3 מה שהביא לעליות נאות במדדי המניות בארץ ובחו"ל ובהמשך לכך לעליות שערים גם במדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות.

כתוצאה מכך, תעשיית קרנות הנאמנות רשמה גיוסים מרשימים של כ-4.15 מיליארד שקל, כאשר רוב הגיוסים נותבו לקרנות המסורתיות בדגש על קרנות אג"ח כללי וקרנות מניתיות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

חודש אוקטובר "הוכתר" כחודש החזק ביותר בעשור האחרון לאחר שחשיפתם של המשקיעים לקרנות מניות בישראל עלתה החודש בכ-10%, מה שהתבטא בזינוק חד של כ-130% בקצב הגיוסים הממוצע לקרנות מניות בישראל שגייסו בחודש שעבר כ-700 מיליון שקל. סך הגיוסים בקרנות המנייתיות באוקטובר עומד על כ-980 מיליון שקל וכ-4 מיליארד שקל מתחילת השנה.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', גייסו באוקטובר כ-3.15 מיליארד שקל, כאשר מתחילת השנה הגיוסים לקרנות אג"ח כללי מסתכמים בכ-17 מיליארד שקל. סה"כ הנכסים המנוהלים בקרנות אג"ח כללי מגיעים לכ-44 מיליארד שקל שהם כ-20% מסך הנכסים בתעשיית הקרנות.

למרות התשואות החיוביות במדדי האג"ח, קרנות אג"ח קונצרני הציגו באוקטובר ירידה של כ-20% בקצב הגיוסים היומי הממוצע לעומת החודש הקודם. זאת, לאחר שגייסו כ-340 מיליון שקל בלבד. מתחילת השנה קרנות אג"ח קונצרני גייסו כ-8.3 מיליארד שקל.

קרנות אג"ח מדינה איבדו באוקטובר כ-40 מיליון שקל. עם זאת, נתון זה מייצג ירידה משמעותית בקצב הפדיונות לעומת החודש הקודם. מתחילת השנה סך הפדיונות בקרנות אג"ח מדינה מסתכם בכ-2.8 מיליארד שקל - האפיק הפודה ביותר בקרב הקרנות המסורתיות.

הקרנות הכספיות רשמו פדיונות של כ-770 מיליון שקל - פדיון ראשון השנה.