הגבולות נפרצו: 92 שחקנים בינלאומיים ב-NBA

עונת 2013/14 יצאה לדרך עם מספר שיא של שחקנים שנולדו מחוץ לגבולות ארה"ב; מעל כולם צרפת ששלחה 10 שחקנים לליגה הטובה בעולם

עונת ה-NBA שנפתחה בשבוע שעבר, רשמה כבר ציון דרך אחד: זו "העונה הכי בינלאומית" מאז שנוסדה הליגה. בסך הכל נכללים בסגלי הקבוצות שהחלו את 2013/14 מספר שיא של 92 שחקנים בינלאומיים, שמגיעים מ-39 מדינות וטריטוריות שונות. השיא הקודם נרשם בעונת 2010/11 אז פתחו את העונה 84 שחקנים שנולדו מחוץ לגבולות ארה"ב. בסך הכל מהווים השחקנים הבינלאומיים כ-20% מכלל השחקנים ב-NBA העונה.

27 מתוך 30 הקבוצות בליגה מחזיקות בסגל לפחות שחקן בינלאומי אחד. מעל כולן סגנית האלופה סן אנטוניו ספרס עם 10 שחקנים בינלאומיים, והיא למעשה הקבוצה היחידה בליגה עם רוב לא-אמריקאי בסגל.

עוד קבוצות שמובילות את הכוח הרב-לאומי בליגה הן קליבלנד קבאלירס ומינסוטה טימברוולבס עם שישה שחקנים בינלאומיים כל אחת, ומילווקי באקס עם חמישה.

צרפת, שזכתה ביורובאסקט האחרון, היא גם המדינה עם הייצוג הכי גבוה ב-NBA, עם 10 שחקנים בסך הכל. לקנדה שמונה שחקנים, אוסטרליה וספרד עם חמישה שחקנים; ארגנטינה, ברזיל, איטליה, רוסיה וטורקיה -ארבעה שחקנים מכל מדינה.

הביקוש הגדול ביותר הוא לשחקנים מיבשת אירופה - 52 אירופים בסך הכל פתחו את העונה ב-NBA והם מהווים 56% מכלל השחקנים הבינלאומיים בליגה. דווקא קרואטיה, אחת מהמדינות הכי קלאסיות בכדורסל האירופי, לא שלחה אף נציג העונה ל-NBA.

ישראל ששולחת את עמרי כספי וגל מקל, היא אחת מארבע מדינות שרושמות מספר שיא מבחינתן של שחקני NBA. מלבד ישראל, מדינות נוספות שרושמות שיא: אוסטרליה - חמישה שחקנים, איטליה ורוסיה - ארבעה כל אחת, ומקדוניה ששולחת שחקן לראשונה בהיסטוריה.

הכוח הרב-לאומי: מדינות עם הכי הרבה שחקנים העונה ב-NBA
10 שחקנים - צרפת
8 שחקנים - קנדה
5 שחקנים - אוסטרליה, ספרד
4 שחקנים - ארגנטינה, ברזיל, איטליה, רוסיה, טורקיה
3 שחקנים - גרמניה