הניידות בסלולר: גולן מוביל, הוותיקות ממשיכות לאבד מנויים

הוט מובייל השתפרה בחודש אוקטובר עם גיוס של 5,000 מנויים נטו, אך סובלת מנטישה חמורה ■ גולן טלקום מאבדת לקוחות משלמים לטובת מנויים ב-0 שקלים

נתוני הניידות בשוק הסלולרי בחודש אוקטובר מצביעים על התעוררות מסוימת בהוט מובייל, לאחר חודשים של דשדוש בגיוס המנויים. הוט מובייל עדיין מגייסת הרבה פחות ממתחרתה גולן טלקום, שממשיכה לגייס הכי הרבה מנויים חדשים גם החודש. אולם יש לזכור כי החברה נמצאת בעיצומו של מבצע שבו היא מוכרת מנויים ב-0 שקלים ל-3 חודשים, ולכן הגיוס שלה החודש גבוה.

הוט מובייל הצליחה החודש לגייס כ-5,000 מנויים נטו - שיפור לעומת החודשים האחרונים שבהם החברה רשמה חודשים עם גיוס שלילי. הוט מובייל יצאה בכמה מבצעים ממוקדים במגזרים שונים והצליחה להגדיל במעט את הצמיחה המזערית שהשיגה בחודשים האחרונים.

הגיוס החזיר את הוט מובייל למקום השני לאחר גולן טלקום, והצליחה להדיח את YouPhone, שתפסה את המקום השני בניודים בחודשים האחרונים.

כמו בעבר, בעיית הנטישה בהוט מובייל היא חמורה ביותר. בעוד שהיא מגייסת מספר דומה של מנויים כמו גולן טלקום, היא ננטשת בשיעור כפול ויותר ממנה. נראה כי בעיית השירות הלקוי של הקבוצה היא הסיבה לכך.

גולן טלקום ממשיכה, כאמור, להוביל את טבלת הגיוסים, והיא מסיימת את אוקטובר עם 12 אלף מנויים חדשים נטו. גולן מובילה מדיניות של גיוס מסיבי של לקוחות על מנת להגיע ל-375 אלף מנויים עד סוף השנה, ולכן היא מנהלת מבצע של 3 חודשים חינם לחבילת סלולר.

הצד השלילי במבצע של גולן הוא שהחברה מאבדת כ-8,000 לקוחות משלמים, אבל מגייסת 20 אלף לקוחות במחיר אפס - כך שהיא מפסידה בעצם הון על כל גיוס.

בקרב החברות הוותיקות, רושמת פרטנר החודש את הנטישה הנמוכה ביותר (כ-2,500 לקוחות), בעוד פלאפון וסלקום רושמות גיוס שלילי גבוה יותר משמעותית. סלקום איבדה כ-10 אלפים לקוחות, ופלאפון כ-6,000.

לגבי סלקום, הניוד השלילי שלה מטיל צל על מבצע הטלפוניה הקווית בחינם לשנה ללקוחותיה בסלולר, שמטרתו לשמר לקוחות ולהביא מתניידים חדשים. לפי המספרים, המבצע של סלקום אינו מתרומם.

תמונת המצב בחודש אוקטובר מלמדת שהניודים מושפעים מאוד ממבצעי החברות, ובאופן כללי ניתן לראות בבירור שמדובר בתנודות קטנות יחסית של לקוחות שאינן משפיעות באופן מהותי על השוק. במילים אחרות, נדמה כי השוק הסלולרי כבר לא יחווה מעברים של עשרות אלפי לקוחות בחודש, כפי שהיה בשנה שעברה.

ניודים בסלולר
 ניודים בסלולר