חמינאי: האמריקאים צריכים לתת סטירה לשלדון אדלסון

בנאום מול סטודנטים באוניברסיטת טהראן, התייחס מנהיגה הרוחני של איראן לאמירותיו של איש העסקים היהודי-אמריקאי, שהציע "להטיל פצצה אחת במדבר, ולהגיד שהבאה תיפול בטהראן". "צריך לסטור לקשקשנים האלה", אמר חמינאי

"אם האמריקאים אומרים את האמת לגבי כוונותיהם הרציניות בנוגע למשא ומתן עם איראן, הם צריכים לסטור לקשקשנים הללו". כך אמר היום (א') מנהיגה הרוחני של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, ורמז להתבטאותו החריגה של איש העסקים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, שאמר כי יש לזרוק "פצצה אחת במדבר, ואז להגיד שהבאה תהיה בטהראן". דבריו של חמינאי נאמרו בנאום באוניברסיטה בטהראן, ערב ארבעה בנובמבר - יום השנה להשתלטות על השגרירות האמריקאית באיראן בשנת 1979.

"הממשלה (האמריקאית) שוגה בהזיות שהיא אחראית על שאר העולם ועל ענייני הגרעין. אין לה זכות להטיף מוסר למדינה אחרת בנושאים הללו", המשיך חמינאי, בהתייחסו למשא ומתן המתנהל בין הרפובליקה האסלאמית לשש מעצמות המערב.

"היום, לאמריקאים אכפת רק מהישות הציונית", הוסיף, ואף החריף את אמירותיו: "מאז המהפכה האסלאמית אמרנו כל העת כי אנו מאמינים שהמשטר הציוני אינו לגיטימי כלל והוא משטר ממזרי".

בסוף החודש שעבר קרא שלדון אדלסון, היהודי העשיר בעולם ומו"ל "ישראל היום", לנשיא ארה"ב ברק אובמה להטיל פצצת אטום "במרכז טהראן". במפגש עם סטודנטים בניו יורק אמר אדלסון כי על אובמה להטיל פצצת אטום במדבר בנברסקה ואז לאיים על הרפובליקה האסלאמית כי הפצצה הבאה "תיפול במרכז איראן". כך, לטענתו, תופסק החתירה לנשק גרעיני.