שיחת השוק: "המחיר של רציו לא משקף חוזה עם טורקיה"

היום בתוכנית מתארחים שמעון אוליאל מאנליסט, טרנס קלינגמן מפסגות ואלעד ביטון מפעילים ■ על אילו עוד מניות הם ממליצים?

אחרי חודשים ארוכים של סערה במסדרונות ההנהלה של הבורסה הישראלית, בסוף השבוע נבחר המנכ"ל החדש - יוסי ביינארט. האם הרזומה שלו רומז לנו על שינוי בשוק ההון המקומי, שוק שחווה בתקופה האחרונה טלטלה לא קטנה? על נושאים אלו ועוד נדבר בתכנית "שיחת השוק" בגלובס TV, בהשתתפות מנהלי מחלקות המחקר שמעון אוליאל מאנליסט וטרנס קלינגמן מפסגות, וכן אלעד ביטון, אנליסט ממחלקת המחקר בפעילים.

אליאל ממליץ על מניית בזן - מניה שהיתה בכותרות בעת האחרונה וקרסה עשרות אחוזים: "ככל שתהיה הנפקת זכויות בבזן במחיר שהוא סביב המחיר הנוכחי או טיפה פחות, אפשר יהיה לחכות לאחרי כן ולקבל חברה שאין לה בעיה לשרת את החוב בשנתיים הקרובות ואז יש איזושהי אופציה עם מרווחי הזיקוק".

קלינגמן מדבר על מניית רציו וסבור כי הסיכוי לסגור עסקה ליצוא גז מלוויתן עם טורקיה. "המודלים שלנו מראים שתמחור המניה עדיין לא משקף אפשרות של חוזה עם טורקיה או מצרים", לדבריו.

ביטון מתייחס למניית טבע שעברה טלטלה לא קטנה בשבוע האחרון, ומציין כי "מי שהרפתקן יכול לבחון השקעה בה בתור הזדמנות. אנחנו במחלקת המחקר מסתכלים על זה עם חששות ומעריכים כי אנו צפויים לראות עוד איזה מכה במניה. בקיצור - לאוהבי סיכון בלבד".

לגבי מניית כיל , ביטון סבור כי היא נמצאת בשוק בעיקר בעייתי, שוק שעבר סערה על רקע שבירת קרטל הדשנים. יחד עם זאת, ביטון סבור כי כדאי עדיין לקנות מניות כיל מהסיבה שהיא נמצאת פחות או יותר בתחתית מחיר מאוד נמוך. "גם בתחזיות לא אופטימיות שהשנה אנחנו נשאר עם מחירי אשלג נמוכים ברבע עד 30%, אנחנו מאמינים שבעוד שנתיים אנחנו נראה את השיפור ההדרגתי, ועדיין מחיר המניה אטרקטיבי לרכישה".

צפו בתוכנית המלאה עם כל ההמלצות...