ברקליס בבשורות טובות לבזק: התיקון מטה במניה נגמר

‎‎בבנק ההשקעות מעריכים כי מניית בזק נפלה בגלל החששות מהתחרות בשוק וביצועי היתר שהציגה קודם לכן ■ ‏‎‎‏"ייתכן שבזק תחויב להציע את התוכן של ‏yes‏ למתחרים פוטנציאליים, במחיר 'הוגן'"‏

‏‎‎‏1.9 מיליארד שקל נמחקו משווי השוק של קבוצת התקשורת בזק בשבועיים האחרונים, לאחר שמניית החברה נפלה בבורסה ביותר מ-10%. האנליסט דיוויד קפלן מבנק ההשקעות ברקליס מספק היום בשורות חיוביות למשקיעי בזק, ומעריך כי התיקון במניה הסתיים. להערכת קפלן, הסיבות לנפילת המניה כוללות את החששות הקשורים לתחרות בשוק, התמחור של השוק הסיטונאי (מודל שלפיו המתחרים רוכשים את הקו ללקוח מידי בזק, ומספקים עליו שירות ישירות ללקוח, ש' ח' ו') והעובדה שקודם לכן מניית בזק הציגה ביצועי יתר ביחס למדד ת"א 25 (המניה כמעט הכפילה את שוויה מתחילת השנה ועד לפני שבועיים).

‏‏"הדינמיקה בשוק הקווי שונה מזו של שוק המובייל, כך שהחששות הנוגעים לתחרות בשוק זה אינם במקומם", כותב קפלן. לדבריו, הסיבה שמניית בזק זינקה בשיעור ניכר הייתה שהמניה הייתה זולה יחסית בהשוואה למניות אחרות ממגזר התקשורת באירופה. המלצתו למניית בזק נותרת חיובית - "תשואת יתר", ומחיר היעד נשאר ללא שינוי ברמה של 6.5 שקלים, שמהווה פרמיה של 7.4% על פני מחיר המניה הנוכחי בבורסה. "למרות האתגרים שניצבים בפני התעשייה, אנו סבורים שבזק תציג ביצועי יתר. היתרונות שלה נובעים מהעובדה שהיא בעלת התשתית בכל ארבעת עסקיה", כותב קפלן.

‏‏בזק, שבשליטת שאול אלוביץ', כוללת את פעילות בזק קווי, חברת הסלולר פלאפון, ספקית התקשורת ושירותי האינטרנט בזק בינלאומי וחברת הלוויין ‏yes‏. נכון להיום מחזיקה בזק בכ-49.8% ממניות ‏yes‏, והיתרה מוחזקת על-ידי החברה הפרטית יורוקום די.בי.אס שבבעלות אלוביץ'.

‏קפלן מתייחס לסוגיה החמה של מיזוג אפשרי בין בזק ל-‏yes‏. אתמול דיווחה בזק לבורסה על טיוטת התנאים שגובשה ברשות ההגבלים העסקיים למיזוג בזק-‏yes‏, מבלי לפרט את התנאים הללו. אולם "גלובס" חשף בשבוע שעבר את התנאים, שאמורים להגביר את התחרות, ובהם איסור על בזק לקבוע תקרת צריכה באינטרנט, ביטול הסכם הג'יגות (תשלום שבזק גובה עבור התעבורה לספקיות האינטרנט), אבל רק לשימוש בטלוויזיה, ואיסור על בזק ו-‏yes‏ להציע חבילות מוזלות שהמתחרות לא יכולות לשווק.

‏אישור של עסקת מיזוג כזו צפוי להיות תהליך ארוך, משום שהיא כרוכה בעסקת בעלי עניין, כך שיתבקשו הערכות שווי שונות לצורך כך.

‏‏להערכת קפלן מברקליס, המיזוג בין בזק ל-‏yes‏ מהווה אפסייד לבזק. "אף שהתנאים למיזוג לא דווחו, אנחנו מאמינים שייתכן שאחד התנאים יהיה שבזק תחויב להציע את התוכן של ‏yes‏ למתחרים פוטנציאליים, במחיר 'הוגן'", הוא כותב.

‏‏עם זאת, הוא מציין שבטווח הקצר, הסיכון הבסיסי הוא מימון עסקת ‏yes‏. "אם הרגולטור יאשר את המיזוג, סביר להניח שבזק תשלם סכום שיהיה סביב 1 מיליארד שקל עבור ‏yes‏", מעריך קפלן. "למרות שהמאזן הנוכחי של בזק ותזרים המזומנים שלה יכולים להתמודד עם עסקה מסוג זה, בהתבסס על ניתוח שערכנו, אנחנו מאמינים שמימון העסקה יכול להוביל לתנודתיות במחיר המניה".

‏בזק תפרסם את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון השלישי של השנה ביום חמישי הקרוב, 7 בנובמבר.‏ ‏‎‎‏