התאוששות: עלייה של 8% בהוצאה לפרסום בישראל באוקטובר

הקמפיין של משרד הפנים לעידוד ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות ותערוכת Babyland של סופר-פארם בלטו בטבלת המותגים המושקעים החודשית

ההוצאה לפרסום בישראל עלתה בחודש אוקטובר בכ-8% ביחס לחודש ספטמבר, שהיה השחון ביותר בפרסום השנה.

חודש אוקטובר התאפיין בסיום הקמפיין לבחירות המקומיות, שהעלה משרד הפנים באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית. ההשקעה הריאלית הכוללת למהלך הפרסומי עמדה על כ-7 מיליון שקל, לעומת מיליון שקל בלבד בבחירות הקודמות ב-2008.

את הגידול החד בהוצאה לפרסום ניתן לזקוף לרצון הרשויות להגדיל את אחוז ההצבעה המידרדר בשנים האחרונות לבחירות המקומיות (מ-80% ל-50% לאורך השנים), עקב הפרדת מועד הבחירות הארציות מהמקומיות, וביטול יום השבתון ביום הבחירות המקומיות.

מכיוון שאחוזי ההצבעה בקרב הצעירים נמוכים אף יותר, עלתה לשכת הפרסום הממשלתית בווליום גבוה מבעבר ובפרסומת משעשעת בכיכובו של דב נבון ("רונן המתלונן") על מנת לפנות לקהל זה.

במבחן התוצאה הקמפיין המושקע לא תרם לגידול באחוזי ההצבעה, אך ייתכן כי בלעדיו הם היו נמוכים הרבה יותר.

רשות ממשלתית נוספת בטבלת המושקעים בפרסום היא רשות האוכלוסין וההגירה, המקדמת את תעודת הזהות החכמה והדרכון הביומטרי למניעת גניבת זהויות. עד כה הושקעו כ-4 מיליון שקל בנושא שנוי במחלוקת זה, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית.

סופר-פארם מובילה החודש את טבלת המותגים, תוך שהיא מתמקדת בגיל הרך עם תערוכת Babyland ומבצעי Babysale באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

הארנק הסלולרי כבר כאן. ישראכרט מגיבה לשיתוף-פעולה של לאומי קארד עם Get Taxi ומשיקה את שירות Taxi Pay. בנוסף, מפרסמת ישראכרט, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, מגוון קמפיינים עם הנחות אטרקטיביות ללקוחות תוכנית המסלולים בכיכובו של יובל סמו (הנחות לפסטיגל, ללין, Golf & co).

חברת החשמל עולה החודש עם הקמפיין המשמעותי הראשון באמצעות משרד הפרסום החדש שלה, אדלר-חומסקי, כדי להציג את המהפכה הירוקה שאותה היא עוברת. הקמפיין, בהוצאה ריאלית של כ-5 מיליון שקל, עוסק בעיקר בהפחתת הסיכון לזיהום יבשתי וימי והפחתה ניכרת בתהליך פליטת המזהמים במעבר לגז טבעי בתהליך ייצור החשמל.

שתי חברות הסלולר המופיעות בטבלת המותגים המושקעים בפרסום החודש הן סלקום ופלאפון. סלקום, באמצעות משרד הפרסום גיתם BBDO, ממשיכה בקו הקריאטיבי של שיתוף דמויות חיילים בפרסומות שלה, ומציעה קו טלפון ביתי מתנה לשנה.

ואילו פלאפון, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, ממשיכים להתמקד בטכנולוגיה, ומציעים נפח אחסון עצום של 100 ג'יגה לסמארטפון בטכנולוגית הענן.

עשרת המותגים המושקעים של החודש
 עשרת המותגים המושקעים של החודש

* הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.