"מנכ"ל רשות השידור בכשלים חמורים בהתקשרויות עם מפיקים"

ל"גלובס" הגיעה התכתבות פנימית בין היועצת המשפטית ברשות השידור, חנה מצקביץ', לבין המנכ"ל יוני בן-מנחם, ובה היא מתריעה על התנהלות לא ראויה בנושא ההתקשרויות עם מפיקים חיצוניים שהיקפן עשרות מיליוני שקלים בשנה

הלשכה המשפטית של רשות השידור מטיחה ביקורת חריפה כלפי מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, בכל הקשור להתנהלותו בהתקשרויות עם מפיקים חיצוניים. אל "גלובס" הגיעה התכתבות פנימית בין היועצת המשפטית, חנה מצקביץ', לבין בן-מנחם, אשר בה מתריעה מצקביץ' על מה שנראה ככשלים חמורים בניהול המו"מ עם המפיקים השונים ובהתקשרויות.

הדברים באים על רקע פנייה בשבוע שעבר של קבוצת חברי מליאה ברשות, ובראשם היו"ר אמיר גילת, לשר התקשורת גלעד ארדן, בדרישה להדיח את בן-מנחם.

"לא פעם פנינו אליך", כתבה מצקביץ' לבן-מנחם, "בגין היעדר ניהול להליך המו"מ, היעדר מפרטים מקצועיים של ההסכמים ותנאיהם, היעדר התייחסות ומידע בנושאים מהותיים, באופן שפוגע ביכולתנו להכין את ההסכם ולנסחו. לא פעם אף אתה עצמך התלוננת באוזננו על אוזלת-היד המתמשכת בעניין. התייחסותך עלולה לעודד חלילה את ההתנהלות המשתקפת אף מדוחות הביקורת, באופן בו המנהלים אינם מעורבים די בהסכמים, אינם מכירים אותם ואינם פועלים ליישומם. כך מתנהלות גם לעתים ההפקות במנותק מההסכמים".

נושא ההתקשרויות עם מפיקים חיצוניים ברשות השידור, שהיקפן עשרות מיליוני שקלים בשנה, עומד בימים אלה במרכזה של חקירה של לשכת מבקר המדינה. המכתב האמור מגיע בתוך שורת התכתבויות שבמסגרתה ביקשה מצקביץ' להבין מה עלה בגורלן של כמה מההפקות שמנכ"ל הרשות טען כי המו"מ סביבן הגיע למיצוי, אולם על-פי היועצת המשפטית, לא על-פי הכללים המשפטיים.

במכתבה קובלת מצקביץ' על התרבות הארגונית ברשות השידור. היא מתארת מצב שבו נקראים לישיבות מרגע לרגע ובהן עולים נושאים ללא הכנה מוקדמת וללא פרוטוקול מסודר: "אנו נאלצים להשתתף בישיבות רבות הנקבעות בדחיפות, כך שלא נותר לנו זמן לביצוע העבודה באופן אחראי וראוי כמתחייב. ההפקות אינן מנוהלות על-פי נוהל התקשרויות ובוודאי שלא על-פי הנוהל החדש. מן הראוי היה, שבמקום לגלגל את האחריות על הייעוץ המשפטי, תעמוד על מחויבותם ואחריותם של המנהלים".

מרשות השידור נמסר: "מדובר בטענות לא נכונות, ועצם הדלפת המכתב לתקשורת מעידה על מגמה ליצור ספין שקרי. כל הליקויים שעולים מדוחות הביקורת בכל נושא מתוקנים לאלתר. המנכ"ל מכנס באופן קבוע את הצוות לתיקון ליקויים, שחברה בו גם מבקרת הפנים של הרשות וכל הלקחים מיושמים".