בכיר בפד: "גם קצב רכישות של טריליון דולר בשנה הוא סביר"

ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד של סיינט לואיס, אמר כי אמנם חל שיפור בשוק העבודה האמריקאי בחודשים האחרונים, אך הוא היה מעדיף להשיג את היעדים שהוצבו

"קצב רכישות האג"ח החודשי של הפד, העומד על 85 מיליארד דולר הוא קצב סביר", כך אמר ג'יימס בולארד, נשיא שלוחת הפד של סיינט לואיס, בראיון ל-CNBC.

בולארד הוסיף ואמר כי "זה מאוד הגיוני לעשות כאשר לא ניתן יותר להוריד את הריבית". להערכתו של בולארד, גם קצב רכישות של טריליון דולר בשנה זה קצב מתאים. "הייתי שמח להפסיק עם התוכניות, אך הייתי שמח קודם לעמוד ביעדים שלנו".

אחד מאותם יעדים שאליהם התכוון בולארד הוא השיפור בשוק העבודה האמריקאי. "שיעור האבטלה ירד בכמעט נקודה שלמה מאז שהתחלנו את התוכניות בספטמבר 2012. יש לנו צמיחה גדולה יותר בשוק העבודה", לדברי בולארד. "כל דוח תעסוקה שמתפרסם ממשיך להראות כי משרות חדשות נוצרו ושיעור האבטלה ירד".

עם זאת, בולארד ציין כי האינפלציה נותרה נמוכה והוא היה שמח לראות אותה מטפסת לרמה של 2%. למעשה, קיימת דאגה בקרב כלכלנים רבים כי המדיניות של הפד עלולה ליצור דווקא מצב של דיפלציה.

ומה לגבי המאזנים המנופחים של הפד? בולארד טען כי המאזנים של הבנק המרכזי, שהתנפחו ל-4 טריליון דולר בשל תוכנית רכישות האג"ח, הם נמוכים יחסית לאלו של יפן, בריטניה והאיחוד האירופי. לדבריו, אם היה קורה משהו בשל המאזנים המנופחים היינו רואים זאת כבר באירופה.