חברת אורביקס המפתחת "חזייה פנימית" קיבלה אישור CE

החברה פיתחה מוצר שמיועד לתת מענה של כירורגיה אסטתית למצב של צניחת חזה, וכן לתמוך בחזה שהוגדל בניתוח הגדלת חזה

חברת אורביקס, המפתחת "חזייה" מושתלת להרמת חזה, הודיעה על קבלת אישור שיווק באירופה. החברה פיתחה מוצר שמיועד לתת מענה של כירורגיה אסטתית למצב של צניחת חזה, וכן לתמוך בחזה שהוגדל בניתוח הגדלת חזה.

"אני עושה הרבה ניתוחים להגדלת שד ושחזורי שד באמצעות כריתה מלאה או חלקית", מספר ד"ר איל גור, ממייסדי החברה, "ותמיד עולה השאלה של צניחת השד. כאשר מבצעים הרמה עם הגדלה, תהיה צניחה כמעט בוודאות כי זו משקולת שמושכת את השד למטה. נשים רבות שעברו את הניתוח תובעות את המנתחים כי השד לא נראה כפי שהן רצו. הוא אמנם גדול, אך הן קיוו שהוא גם יעמוד".

מצב השד נובע מהתבגרות העור. עם השנים, ותהליכים של ירידה ועליה במשקל, הוא מאבד מן אלסטיות שלו. גם מי שלא עברה הגדלת שד תחווה את התופעה בשלב זה או אחר. כיום ניתן לבצע ניתוח הרמת חזה, במסגרתו העור נמתח מחדש, אולם עם הזמן השד ישוב ויצנח.

המוצר של אורביקס הוא יריעה של סיליקון המקיפה את רקמת השד כמו חזייה תת-עורית, ומחוברת באמצעות נעצים רפואיים חזקים לעצמות החזה. "הבנו שהתמיכה שדרושה למקרה הזה היא תמיכה של רקמה רכה לעצם, כמו שעושים בניתוח אנדוסקופי של רצפת האגן", אומרי יוסי מזאל, מנכ"ל החברה.

החברה הוקמה בחממת מיט"ב בקריית שמונה, היום בשליטת חברת ביומדיקס הבורסאית. בניסוי שנערך בבלגיה ובישראל, במספר כולל של 30 נשים, שעברו חלקן הגדלת חזה וחלקן הקטנת חזה, נמצא כי התוצאו נשמרות גם לאחר מספר שנים. הנשים לא דיווחו על כאבים מעבר למצופה בניתוח הגדלת או הקטנת שד רגיל. מזאל מסביר כי בשימוש במוצר של אורביקס, הרופאים יכולים ליצור שד בעל מראה טבעי, בעוד בניתוחי חזה רגילים הם נוהגים להרים את החזה מעט מעבר לאידיאל, מתוך ידיעה כי הוא יצנח עם הזמן. גור אומר כי המוצר כמעט אינו מורגש, בעיקר בחזה מגודל C ומעלה.

החברה גייסה עד היום 4 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, שאינם מתחום המכשור הרפואי, אך התלהבו מהרעיון והצוות.

גור: "אנחנו מקווים כי המוצר שלנו יגיע, בנוסף לקהל הנשים שמבצעות ניתוח ורוצות לשמור על התוצאה, גם לקהל נשים שהיום לא רוצה לבצע הרמת חזה כי מדובר בניתוח כואב, אבל יתעניין פרוצדורה זעיר פולשנית. חשבנו שנשים יגידו לנו 'מה, תתקע לי ברגים בצלעות?', אבל רוב הנשים שפגשתי והצגתי להן את החברה ברמה העסקית, התעניינו במוצר גם עבור עצמן".

הערכת החברה היא כי המוצר ינותב על ידי רשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) למסלול הקצר של הניסויים הקליניים (510K) וכי התהליך מולם יחל בשנה הבאה. השוק האירופאי למוצר, אשר נפתח בפני החברה היום, מהווה כ-30% מהשוק העולמי. "בינתיים לא נוכל לבצע מערך שיווק כלל עולמי או פיילוט כלל אירופאי, אך נוכל ליצוא מכירות שמראות היתכנות שיווקית ומסחרית למוצר, כדי להעלות את הערך של החברה", אומר מזאל.