שלמה אליהו: "לא עמדו לי הכוחות להגיד לא לרכישת מגדל"

יו"ר קבוצת הביטוח מגדל בכנס לשכת סוכני ביטוח באילת: "אני מאמין שאם החברות הגדולות והבנקים יקבלו חוזק, לא יהיה סוכן ביטוח בעוד 10 שנים. ואני איני מנבא שחורות, אני איש אופטימי"

"יכולתי לקנות כמה חברות ביטוח ולא קניתי. למה קניתי את מגדל? לא יכולתי לסרב. זו החברה הכי גדולה וזו החברה שבה התחלתי את דרכי כשליח. לא עמדו לי הכוחות להגיד לא לרכישת מגדל, והאופציה לומר לא לרכישת מגדל לא הייתה לי. אבל, עכשיו אני צריך לגזור מהאמונה תוכן. במגדל לא ראו לאורך השנים בענף הביטוח הכללי כתחום מרכזי אלא כענף תומך. אני מבין, יודע ויכול ומבטיח שמגדל תוביל את הביטוח הכללי והשוק עוד יתגעגע לימים שהיו. אנו רק בדרך".

כך אמר היום שלמה אליהו, יו"ר קבוצת הביטוח מגדל, שהשלים לפני כשנה את רכישת השליטה במגדל (69%) ושנשא היום דברים בכנס לשכת סוכני ביטוח באילת.

אליהו, שאחד הצעדים הראשונים שהוביל במגדל היה ביטול פעילות השיווק הישיר של החברה בביטוח כללי, אמר כי "אולי אני תמים, למרות הגיל שלי. חשבתי שאם אני מבטל את פעילות הביטוח בשיווק ישיר של מגדל - איחוד ישיר הסוכנים יגידו 'יופי מגדל שומרת על הסוכן ונשתמש במגדל לחסל את התופעה של מכירת ביטוח בשיווק ישיר על ידי חברות גדולות'. לצערי הרב זה לא קרה. אני הרמתי את הכפפה והראיתי את הדרך וזה לא קרה, במגדל העסקים לא צמחו".

לאחר מכן הוא התריע בפני הסוכנים ואמר כי "אני מאמין שאם החברות הגדולות והבנקים יקבלו חוזק לא יהיה סוכן ביטוח בעוד 10 שנים. ואני איני מנבא שחורות, אני איש אופטימי. סוכן ביטוח כיום, בכל הענפים, עובר משבר. בעסקי הפרט הלקוח משלם קרוב ל-20 אלף שקל בשנה וזה לחם הקיום של הסוכן. תנו לי עסקים וביטוחים", אמר לסוכנים, "ואתן לכם ביטחון".

במסגרת הכנס פורסמו תוצאות סקר סוכני הביטוח לשנת 2013 ביחס לשירות חברות הביטוח בענפי ביטוח הכללי - ביטוחי הרכוש והחבויות, ובו מצאה לשכת סוכני ביטוח כי "אף חברת ביטוח גדולה לא הצטיינה בשירות במהלך 2013. בקרב חברות הביטוח הבינוניות בלטה ברמת השירות הגבוהה שלה בביטוח הכללי חברת שומרה". ביחס לסוגיה החשובה של ההוגנות בתשלום תביעות, הסוכנים העניקו להכשרה ביטוח ולשומרה את ההובלה בעוד שכלל ביטוח והפניקס זכו לציון הנמוך ביותר בהיבט זה.

לדברי אודי כץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח, "הסקר השנה יוצא דופן בממצאיו ואף חברת ביטוח גדולה לא בלטה בשירות לסוכנים וללקוחותיהם. כלל הציונים, שהינם בינוניים, מחייבים את החברות ואת כל גורמי הענף לתת את הדעת על מרכיב צרכני ראשון במעלה: השירות".

כמו כן, בלשכה פירטו היום כי חברות הביטוח מגדל ושומרה הן החברות המצטיינות בטיפול בתביעות רכב צד ג' לשנת 2013. מהצד השני, כך מציינת לשכת סוכני הביטוח, ניצבות ביטוח ישיר - המתחרה החריפה של הסוכנים, הפניקס ושירביט, ש"זוכות לשיעור התלונות המוצדקות הגבוה ביותר בטיפול בתביעות רכב צד ג'".

יונל כהן, מנכ"ל מגדל, דיבר בכנס על שני נושאים. הוא אמר כי "נשקיע מאות מיליוני שקלים למען הסוכנים", ופירט שורה של הטבות שבכוונתו לתת לסוכנים העובדים מול מגדל. הוא התייחס גם לחברת ביטוח ישיר, שמריצה את קמפיין שוקה, ואמר: "את מוקי שנידמן אני מכיר אישית. כשהוא נכנס לביטוח הוא בא אלי ללמוד... אני לא מסוגל לשמוע את "שוקה", הלכתי למוקי שנידמן ואמרתי לו 'מוקי מה שאתה מרוויח בפגיעה בסוכן הביטוח ובמשפחתו לא יילך לברכה'. יש לי ערכים - אל תפגע במישהו כדי להתפרנס", אמר.