מנהלי חברת האינטרנט Wix ימכרו מניות בכ-21 מיליון דולר

במסגרת ההנפקה שתיערך מחר, ימכרו המייסדים - האחים נדב ואבישי אברהמי וגיורא קפלן - מניות בהיקף של כ-7.5 מיליון דולר כל אחד

בעוד שהנפקת האינטרנט הגדולה של השנה צפויה להתבצע מחר בבורסת ניו יורק, כאשר טוויטר תהפוך לציבורית, משקיעי הסקטור עשויים להתעניין בהנפקה נוספת, קטנה בהרבה, שתתבצע במקביל בבורסת נאסד"ק.

החברה הישראלית Wix, שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, תנסה לגייס עד 127 מיליון דולר (כולל הצעת מכר של בעלי מניות). זאת אם תגיע לרף העליון של טווח מחירי המניה שנקבע - 14.5-16.5 דולר. אם מחיר המניה ההנפקה יהיה באמצע טווח המחירים, תגייסWix 119 מיליון דולר, שמתוכם כ-85 מיליון דולר יזרמו לקופת החברה, והיתר לבעלי מניות שמממשים החזקות בדרך של הצעת מכר. שווי השוק של החברה לאחר ההנפקה, בהנחה של 15.5 דולר למניה, יהיה 564 מיליון דולר.

בהצעת המכר ימכרו המייסדים - האחים נדב ואבישי אברהמי וגיורא קפלן - כ-484 אלף מניות Wix כ"א, כך שכל אחד מהם יגרוף כ-7.5 מיליון דולר. לאחר ההנפקה יחזיק נדב אברהמי ב-3.1% מהחברה, אבישי אברהמי יחזיק ב-3.7% וקפלן ב-3.2%.

ניר זוהר, סמנכ"ל התפעול, ימכור בהנפקה כ-194 אלף מניות בשווי מוערך של כ-3 מיליון דולר, וסמנכ"ל השיווק עומר שי ימכור כ-129 אלף מניות בשווי משוער של כ-2 מיליון דולר. בסה"כ ימכרו בכירי Wix מניות בשווי של 21 מיליון דולר.

הקרנות המשקיעות לא יממשו

Wix הוקמה בשנת 2006 על ידי האחים אברהמי - אבישי (מנכ"ל) ונדב (סמנכ"ל מו"פ) - וקפלן (סמנכ"ל טכנולוגיות). מהתשקיף המעודכן שהגישה Wix לפני כמה ימים עולה כי הקרנות שהשקיעו בחברה לא צפויות לנצל את ההנפקה למימוש החזקות. מדובר בין השאר על הקרנות בנצ'מרק, בסמר, מנגרוב ו-Insight. לאחר השלמת ההנפקה ידוללו כמובן החזקותיהן, כך שמנגרוב תחזיק ב-22.5% ממניות Wix בשווי מוערך של 127 מיליון דולר; בסמר תחזיק ב-21.7% מההון בשווי כ-122 מיליון דולר; בנצ'מרק תחזיק ב-11% בשווי 62 מיליון דולר; ו-Insight ב-12.2%, בשווי 57 מיליון דולר.

התשקיף המעודכן כולל את נתוניה הפיננסים של Wix, שבה מועסקים 406 עובדים, כ-85% מהם בישראל והשאר בארה"ב. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה צמחו הכנסות החברה ב-183% ל-55.5 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית של החברה נשחקה מ-21.2% ל-19.1%, ההפסד התפעולי העמיק מ-11.3 מיליון דולר ל-16.9 מיליון דולר וההפסד הנקי גדל מ-11.5 מיליון דולר ל-17.8 מיליון דולר.

לפי התשקיף, מייעדת החברה את כספי הגיוס לצורכי ההון החוזר שלה, גיוס כוח אדם נוסף למו"פ ולתמיכה בלקוחות, ולהוצאות הקשורות לתחומי השיווק והמכירות. Wix עשויה להשתמש בחלק מההון שיגויס לרכישה של חברות או טכנולוגיות משלימות, אם כי כרגע אין כאלה על הפרק.

ההנפקה הצפויה של Wix בוול סטריט מגיעה שלוש שנים אחרי הנפקת חברת האינטרנט הישראלית האחרונה - מדיה מיינד (בעבר Eyeblaster שנרכשה ב-2011 ע"י DG). החתמים שילוו את Wix בהנפקה הם JP מורגן, מריל לינץ' ו-RBC, לצד חתמי המשנה Needham & Company ואופנהיימר. מניית Wix תיסחר תחת הסימול WIX.

המרוויחים בהנפקת Wix
 המרוויחים בהנפקת Wix