עובדי כיל: ההנהלה תפטר במסגרת תוכנית "גראונד זירו"

רוב הוועדים בקבוצה פנו למנכ"ל בורגס: מו"מ עכשיו - או סכסוך עבודה ■ כיל: טרם התקבלו החלטות

ועדי העובדים של קבוצת כיל (כימיקלים לישראל) שכוללים את מפעל המגנזיום, רותם אמפרט, תרכובות ברום, פריקלאס ומפעלי תובלה הודיעו היום (ג') על הקמת צוות פעולה משותף שייאבק בתוכנית התייעלות שמגבש לטענתם, מנכ"ל הקבוצה סטפן בורגס.

לטענת הוועדים, התוכנית כוללת צמצום של כח אדם בחלק מהפעילות של החברה באזור הדרום ואף פיטורים. בוועדים אומרים כי הנהלת הקבוצה מכנה את התכנית בשם "גראונד זירו".

במכתב ששיגרו נציגי הוועדים למנכ"ל בורגס נטען כי תכנית ההתייעלות שמתגבשת בחברה מהווה הפרה יסודית של הסכמי העבודה בכיל. הוועדים דורשים מבורגס להנחות את הגורמים המקצועיים מטעמו לקיים באופן מידי משא ומתן עם נציגי העובדים על ההשלכות של יישומה: "כוועדים אחראים ידענו תמיד להתגייס למען החברה בזמנים קשים ולתרום את חלקנו לטובתה. לצערנו, המדיניות של ההנהלה השתנתה ואת מקומה של העבודה המשותפת איתנו החליפה קביעת עובדות בשטח תוך התעלמות בוטה מהסכמי עבודה ואי שיתוף נציגי העובדים בתכניות. די בשם של התכנית האמורה, 'גראונד זירו' כי לעורר חלחלה וקונוטציות לא נעימות שכן בארה"ב האסון הסתיים בהפיכת כל מתחם מגדלי התאומי לעיי חורבות".

הוועד השישי בקבוצת כיל, זה של מפעלי ים המלח, סירב לקחת חלק במכתב לבורגס. בוועדים אמרו היום כי אם הנהלת כיל לא תקיים איתם מו"מ - יבקשו להכריז על סכסוך עבודה.

מכיל נמסר בתגובה כי "לנוכח המצב המאתגר בשווקים שבהם פועלת כיל, החברה בוחנת לעומק את הדרכים להגביר את כושר התחרות שלה. הדברים נעשים בשקיפות מלאה ותוך ידוע ושיתוף של הוועדים וטרם נתקבלו החלטות".