הצעת הענק שהבטיחה ל-BT את זכויות השידור של הצ'מפיונס ליג בבריטניה

(עדכון): עוד מכה לרופרט מרדוק ו-BSkyB: ענקית התקשורת רכשה מאופ"א את הזכויות לשנים 2015-2018 אחרי שהתחייבה לסכום שיא של 897 מיליון ליש"ט

מלחמת שידורי הספורט בבריטניה בין ענקית התקשורת BT (בריטיש טלקום) לבין איל התקשורת רופרט מרדוק, המחזיק במפעילת הלוויין BSkyB (סקיי), מגיעה לשיא. אחרי ש-BT הצליחה בקיץ האחרון להשתלט על נתח משידורי הפרמיירליג, הצליחה החברה גם לשים יד על שידורי הצ'מפיונס ליג בממלכה והיא תשדר אותם בבלעדיות החל מ-2015.

ההצעה הסופית של BT לפי דיווחים בבריטניה עומדת על 897 מיליון ליש"ט, והיא תכלול את 3 עונות המשחקים 2015/16-2017/18 (בממוצע 299 מיליון ליש"ט לעונה). מדובר על סכום יותר מכפול בהשוואה להסכם הנוכחי, במסגרתו רכשו BSkyB ו-ITV את הזכויות לעונות 2012/13-2014/15 עבור כ-400 מיליון ליש"ט ל-3 שנים (סקיי שילמה כ-85 מיליון ליש"ט לעונה, ITV שילמה כ-45 מיליון). ההצעה של BT כולת גם את כל משחקי הליגה האירופית בתקופה האמורה, ובסך הכל תקנה לה את הזכות לשדר בבריטניה את כל 350 המשחקים של הצ'מפיונס ליג והליגה האירופית בכל עונה, ובכלל זה גם את שלבי המוקדמות של המפעל.

BT, המפעילה את BT VISION - שירותי טלוויזיה בכבלים ובטכנולוגיית IPTV - החלה את ההשתלטות על שידורי הספורט כשהעלתה לאוויר בקיץ האחרון ערוצי ספורט יעודיים. בין היתר רכשה חבילה לשידור משחקי הפרמיירליג לשלוש שנים, עבורה התחייבה לשלם 738 מיליון ליש"ט. בסך הכל רכשה BT מאז נכנסה לשוק הטלוויזיה בשנה האחרונה, זכויות ספורט בכמיליארד ליש"ט - עוד לפני ההצעה האחרונה על זכויות הצ'מפיונס ליג.

ההסכם הנוכחי מצוין לא רק לאופ"א אלא בעיקר לקבוצות הכדורגל האנגליות שמשתתפות בצ'מפיונס ליג. כזכור, ככל שהסכם הטלוויזיה ממנו מגיעו הנציגות הולך וגדל, כך מגדילה אופ"א את הסכום שהיא מחלקת לנציגות של אותן מדינות עבור זכויות שידור (Market Pool). ארבע נציגות הפרמייליג בעונה האחרונה (2012/13) זכו לנתח של כ-18% מתוך הסכום הכולל שחילקה אופ"א ל-32 הקבוצות שהעפילו לשלב הבתים של המפעל, זאת למרות עונה שבה אף קבוצה אנגלית לא הצליחה לחצות את שלב שמינית הגמר.