אפריקה זינקה 48% בשבועיים: "תמונת המצב מעודדת"

כלל פיננסים מנפק היום המלצה על ניירות הערך של אפריקה: "לחברה קיימים די מקורות על מנת להתמודד עם צרכי המזומנים שלה בשנתיים הקרובות לפחות" ■ "התנהלות החברה מלמדת על הכוונה לעמוד מאחורי התחייבויותיה"

ניירות הערך של אפריקה מרכזים עניין בימי המסחר האחרונים, והיום (א') מנפק כלל פיננסים המלצה לאפריקה, בדגש על אגרות החוב שלה. המניה ממשיכה לזנק היום בבורסה ומשלימה קפיצה של כ-48% מה-27 באוקטובר.

נתחיל דווקא מהסוף: בעבודה שהגיעה לידי "גלובס" מעריכה האנליסטית ברורית פיין כי השווי במודל NAV סחיר תומך בהערכה כי לאפריקה יכולת לשרת את מלוא החוב. "על פניו המצב טוב, והשוק מתמחר כי לחברה עודף נכסים על ההתחייבויות. כמובן ששווי ותזרים הם דברים נפרדים, אך תמונת המצב המשתקפת משווי השוק כיום יחסית מעודדת", כותב פיין.

על פי כלל פיננסים, את שנת 2014 צפויה אפריקה לעבור ללא בעיות מיוחדות עם מקורות של לפחות 790 מיליון שקל במהלך השנה הבאה, כאשר שנת 2015 תלויה במימוש של נכס מהותי של החברה.

"לחברה קיימים די מקורות על מנת להתמודד עם צרכי המזומנים שלה בשנתיים הקרובות לפחות. לגבי ההמשך, אנו מאמינים כי מדובר באתגר פיננסי לא קל אך אפשרי. אפריקה תיאלץ להיפרד מחלק מנכסיה הבולטים ואו מחלק מחברות הבנות על מנת שתוכל להמשיך לשרת את החוב שלה במלואו. הפירעון המוקדם והרה ארגון של החוב, במידה ויתבצעו, יקנו לחברה זמן והיא תוכל לממש את הנכסים בלי לחץ ובמחירים אופטימליים. התנהלות החברה ובעל השליטה בה מלמדים על הכוונה של החברה לעמוד מאחורי התחייבויותיה", כתבה פיין.