וודסייד מתעניינת בקידוחי "נטע" ו"רועי"

בימים הקרובים צפויה פגישת פסגה בין ראשי דלק, נובל, רציו ו-וודסייד על מנת להכריע על גורל העסקה לכניסת וודסייד להשקעה בלוויתן

חברת האנרגיה האוסטרלית וודסייד מתעניינת בכניסה לשותפות הרישיונות "נטע" ו"רועי" שבשליטת חברת רציו - כך נודע ל"גלובס". על-פי הערכות מדובר בגישושים ראשוניים בין הצדדים. נציין כי ראשי וודסייד הגיעו לישראל בשבוע שעבר, ונפגשו בין היתר עם אנשי ממשל, ודנו בהיבטים השונים של יצוא הגז מישראל. מקורבים לוודסייד מציינים כי נושא ההשקעה ב"נטע" ו"רועי" לא עלה בפגישות הללו. מרציו לא נמסרה תגובה לידיעה.

רישיונות "נטע" ו"רועי" נקראו בעבר רישיון "גל", שפוצל לשני הרישיונות. הרישיונות נמצאים בשליטת רציו (60%), חברת חיפושי הגז הזדמנות ישראלית (20%) וחברת אדיסון האיטלקית (20%), הנמצאת בשליטת חברת החשמל הלאומית של צרפת.

שטח ההיתר המקורי צומצם לאחר שחלק ממנו גלש לשטח כלכלי של מצרים ויתרת השטח, הנמצא בתחומי המים הכלכליים של ישראל, חולקה לשני אזורי רישיון "נטע" ו"רועי" - מה שמעיד על הימצאותו של יותר מפרוספקט אחד שעשוי להכיל גז או נפט.

בעבר הוערך כי פוטנציאל הגז בקידוחים אלה מוערך ב-3 טריליון רגל מעוקב (TCF). עוד נציין כי אם יתגלה נפט בקידוח לוויתן הנמצא באותו האזור, הרי שקיים סיכוי סביר כי יימצא נפט גם בקידוחים אלו.

כאמור, בשבוע שעבר הגיעו ראשי וודסייד לסבב פגישות בישראל. סימן השאלה הגדול הקשור לפעילות של וודסייד בישראל קשור לעסקת לוויתן, ועוד נודע ל"גלובס" כי בימים הקרובים צפויה פגישת פסגה בין ראשי דלק, נובל, רציו ו-וודסייד על מנת להכריע על גורל העסקה לכניסת וודסייד להשקעה בלוויתן.

כזכור הקבוצה חתמה על מכתב כוונות בדצמבר לרכישת 30% מהזכויות בלוויתן בסכום של כ-1.25 מיליארד דולר.

השלמת העסקה מתעכבת על רקע דרישתה של קבוצת דלק השותפה בלוויתן כי וודסייד תשפר באופן משמעותי את הצעתה הכספית. בפגישותיהם בארץ התלוננו נציגי וודסייד כי אנשי דלק נמנעים מלהיפגש איתם זה חצי שנה.

שותפותיה של דלק נובל ורציו מעוניינות לחתום על הסכם סופי עם וודסייד, תוך התאמת מחיר העסקה לגידול בכמויות הגז בלוויתן מאז נחתם מכתב הכוונות ותוך התחשבות באפיק של יצוא גז לטורקיה. אלא שבקבוצת דלק טוענים כי יצוא גז בצינור לטורקיה מייתר את הצורך בכניסתה של וודסייד למאגר, שכן אין צורך להשתמש בפעילות ההובלה באמצעות הנזלה שבה מתמחה וודסייד.