מינהלת הליגה בכדורסל מגדילה את התמלוגים לקבוצות ב-30%

בעקבות עליית ההכנסות של המינהלת, שצפויות להסתכם בכ-24 מיליון שקל, כל קבוצה תקבל העונה מענקים בסך של כ-1.4 מיליון שקל

בעקבות העלייה בהכנסות מינהלת הליגה בכדורסל בעונה הנוכחית (2013/14), מתכוונת המינהלת להגדיל את ההקצבות שיחולקו לקבוצות, ולהעמידן השנה על 1.4 מיליון שקל לכל אחת. כך הודיע היום (ב') יו"ר המינהלת שמואל פרנקל, במהלך תדרוך לעיתונאים. מדובר בעלייה של למעלה מ-30% לעומת התמלוגים שחולקו לקבוצות בעונת 2012/13.

במינהלת בונים על הכנסות שיגיעו העונה לסביבות ה-24 מיליון שקל. סעיף ההכנסה העיקרי הוא ההסכם עם הטוטו, במסגרתו יכולה לקבל המינהלת מקסימום של 12 מיליון שקל (9 מיליון שקל סכום בסיס, ועוד 3 מיליון שקל עבור סעיף "ישראליות" - שיחולק בין הקבוצות שיבחרו במהלך העונה לא לרשום בסגל יותר מארבעה זרים, בכל זמן נתון).

סיבה נוספת לעליית ההכנסות היא גידול בכספים שיתקבלו מזכויות שידור. המינהלת תכניס העונה מסעיף זה סכום של 8.8 מיליון שקל, על-פי הפירוט הבא: 6 מיליון שקל עבור ההסכם עם ערוץ 1 על "המשחק המרכזי"; 2.5 מיליון עבור ההסכם עם ערוץ הספורט על המשחקים המשניים; ועוד 300 אלף שקל מהסכמי אינטרנט וסלולר.

גם במצבת הספונסרים במינהלת מצליחים בגיוסים חדשים: כפי שפורסם ב"גלובס", לאחרונה נסגר הסכם חסות עם רכבת ישראל בסך 300 אלף שקל.

במקביל, במינהלת ממשיכים לפעול מול הטוטו בניסיון להגדיל את כספי השיווק. במינהלת טוענים כי קיים חוסר איזון בולט מול הכדורגל, שאמור לקבל 80 מיליון שקל בעונה במסגרת הסכם השיווק המתגבש מול ההתאחדות לכדורגל. במינהלת יבקשו מהטוטו להגדיל את התמיכה בנציגות שישחקו במפעלים האירופיים, על מנת לאפשר להן לעמוד בהוצאות הכרוכות בכך.

במהלך התדרוך היום, עדכן פרנקל כי בישיבת הדירקטוריון הקרובה שתערך ביום חמישי, ישתתף גם מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברטומאו. בין היתר ממשיכים במינהלת לפעול להגדלת כמות הקבוצות הישראליות שמשחקות ביורוקאפ, כאשר במקביל פועלים גם לנסות להשיג לישראל עוד נציגה ביורוליג מלבדה של מכבי ת"א.