סוסייטה ז'נרל: השוק לא הולך לשום מקום - צפו לירידות

בבנק הצרפתי טוענים כי עלייה בתשואות האג"ח האמריקאיות (בשל צמצום תוכנית הרכישות) עלולה להוביל לתיקון של עד 22% בשוק המניות

עלייה בתשואות האג"ח יציבו איום רציני כלפי שוק המניות בארה"ב בייחוד בזמן שהמומנטום של עונת הדוחות הולך ודועך, כך מזהירים בנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל.

התחזית הפסימית של סוסייטה ז'נרל מגיעה לאחר שמדד ה-S&P 500 טיפס מתחילת השנה בכ-24% והשלים זינוק של 160% מתחילת השוק השורי ב-2009. הבנק הצרפתי צופה כי בתרחיש הטוב מדד ה-S&P ידשדש ברבעונים הבאים אך עלול להציג תיקון משמעותי בטווח הקרוב.

"עלייה בתשואות האג"ח בתקופה של התאוששות כלכלית היא אינה בהכרח דבר רע עבור שוק המניות", מציינים כלכלני הבנק, אך טוענים בנוסף כי בתקופה שבה המומנטום של עונת הדוחות דועך ולפי התחזיות בשוק הצמיחה ברווחים תישאר מתונה, עלייה בתשואות האג"ח עלולה להוות קטליזטור לתיקון בשוק. כך נכתב במסמך שפרסם צוות אסטרטגים בבנק, בהובלת אלן בוקובזה.

אז מה יוביל לעלייה בתשואות האג"ח? אם הפדרל ריזרב יחליט, כצפוי, לצמצם את התוכניות להקלה כמותית, מחירי האג"ח הממשלתיות צפויים לרדת, בשל הירידה בביקושים, בעוד התשואות צפויות לעלות.

לפי התחזיות של סוסייטה ז'נרל , תשואות האג"ח של ארה"ב צפויות לעלות לרמה של 4% לכל היותר עד דצמבר 2014. במקרה שכזה, מעריכים בבנק הצרפתי, שוק המניות עלול לרדת בשיעור של כ-12%-22%.