"הנהלת רשות השידור מתנכלת לעורכות 'הכול דיבורים'"

יו"ר אגודת העיתונאים, רותם אברוצקי: "הנהלת רשות השידור בזויה ומאוסה; במקום שוש פורמן, רוית לוי ושרון עמית - העבירו את השידור מזכירות"

"השידור הציבורי הוא מפעל חיים של הרבה מאוד אנשים, וחשוב מאוד שהוא ימשיך לחיות וימשיך בחייו" - כך אמר הערב (ב') אמר איש קול ישראל אריה גולן, שזכה בפרס מפעל חיים על תרומה ייחודית על התפתחות השיח הישראלי, בטקס שנערך הערב במסגרת כנס אילת לעיתונות. "בפרונט צריך להשתדל להיות לפה לכל מאות אלפי המאזינים ולשאול את השאלות שהם היו שואלים אם הייתה להם אפשרות. אני שם בשבילם", אמר גולן.

"אני מתכוון להישאר בחיים עד שיגיע השלום", אמר העיתונאי הוותיק אורי אבנרי, שזכה הערב בפרס מפעל חיים על תרומתו לפיתוח העיתונות הישראלית, במסגרת הכנס שנערך במלון הרודס בעיר. "לפני 63 שנים קבוצת צעירים שיצאו מהצבא החליטה להקים עיתון כדי לשנות את הדברים במדינה החדשה שלא מצאו חן בעיניה. העיתונות שהייתה קיימת אז לא מצאה חן בעינינינו - קונפורמיסטית, משעממת ובלי תמונות.

"הצלחנו במידה מסוימת לעשות מהפכה בעולם העיתונות. יצאנו מהמלחמה עם כמה תפיסות עמוקות. לא מצא חן בעינינו שזו מדינה יהודית ולא ישראלית, שהתחיל מיד הפער החברתי, ונעלם הצדק החברתי. לא מצא חן בעינינו שאין הפרדה בין דת למדינה. לא מצא חן בעינינו היחס לעולים החדשים מארצות המזרח, אפליה עליה הגבנו בכותרת 'דופקים את השחורים'. לא מצא חן בעינינו אי-השיוויון כלפי הערבים. כל האמונות האלה היו דברי כפירה, כולן סתרו את הקונצנזוס הלאומי. רצינו להקים עיתון המוני כדי להשפיע על המונים".

לדבריו, המהפכה הצליחה: "פתרון שתי המדינות שהצענו ב-1949 - היו אז פחות מ-100 אנשים בעולם שדגלו בזה - הוא היום קונצנזוס בינלאומי ,והעיתונות השתנתה ללא היכר, עוד לפני שהגיע השידור ועל אחת כמה וכמה אחרי זה".

"אני לא שותף לקינה על העיתונות. כל עוד יש דמוקרטיה, תהיה עיתונות, ובלי עיתונות אין דמוקרטיה. אני מאמין שהעיתונות תתקיים, ושיקום דור חדש שימשיך במפעל הזה. לא אחת שאלתי את עצמי למה אדם הופך לעיתונאי", שאל אבנרי וענה: "עיתונאי נולד עיתונאי מפני שיש לו את התכונות האלה של לחשוף את האמת".

יו"ר אגודת העיתונאים רותם אברוצקי, איש רשות השידור, כינה את הנהלת רשות השידור "בזויה" ו"מאוסה". לדבריו, מאז החל מאבק עובדי קול ישראל בתל-אביב נגד "הנחתת מגישים חנפנים", לדבריו, בתוכנית "הכול דיבורים", החלה התנכלות לעורכות התוכנית. "

לדבריו, ההנהלה הבזויה של הרשות ניתקה את העורכות של התוכנית 'הכול דיבורים' ממערכת התוכנית הממוחשבת והעבירה את השידור מתל-אביב לירושלים. במקום שוש פורמן, רוית לוי ושרון עמית, העבירו את השידור מזכירות".

אברוצקי אמר כי "הכל דיבורים" שהועבר לפני שבועיים מכנס על המגזר הערבי של משרד ראש הממשלה, היה "משדר תעמולה בזוי" ומסיבות אלו "שר התקשורת לא ממהר בתהליכי ההדחה של המנכ"ל יוני בן מנחם".

מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל-אביב, יוסי בר-מוחא, אמר בטקס כי "עובדי רשות השידור מצפים שמישהו יציל את הבית שלהם ויביא לבית ישועה. מסתבר שהשר גלעד ארדן לא מביא אותה. נקווה ששר התקשורת יתפקח ויבין שצריך לעשות יותר למען השידור הציבורי".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור דוחה מכל וכל את אמירותיו המעלילות והשקריות ואת הרושם המוטה שמנסה ליצור רותם. עוד יותר מכעיס יחסו לוועידה ולמגזר הערבי ואמירתו האומללה. רותם ומנהלו 'יורים' לכל הכיוונים - פעם בוועדת לנדס, פעם בהנהלת הרשות, פעם בשר התקשורת והעורף גלעד ארדן, תוך התנהלות בשפה בריונית, ניסיונות להלך אימים וניסיונות לייצר ספינים. מנכ"ל הרשות ומנהליה ימשיכו בדבקות למען חיזוקו וביסוסו של השידור הציבורי בישראל, ללא מורא והיסוס, ומייחלים לשיח ציבורי הגון ומכובד".