סלקום מתחילה להתייצב? תחלק דיבידנד בהיקף 85 מיליון שקל

‎בעלת השליטה דסק"ש תהנה מדיבידנד של כ-38 מיליון שקל ■ סלקום מציגה ירידה חדה בהכנסות וברווח ביחס לרבעון המקביל, אך גם שומרת על יציבות ■ מספר מנויי סלקום בסוף הרבעון: כ-3.2 מיליון; שיעור הנטישה עמד על 8.9%

‎‎חברת הסלולר סלקום פרסמה היום (ג') את דוחותיה הכספיים שלה לסיכום הרבעון השלישי של 2013. כצפוי, על רקע התחרות החזקה בשוק הסלולר המקומי, התוצאות היו חלשות ביחס לרבעון המקביל ב-2012, שבו התחרות עוד הייתה בחיתוליה.

עם זאת, בחלק מהפרמטרים סלקום הצליחה להשיג שיפור, או לפחות לשמר את המצב. ‏"גם ברבעון של רמת תחרות גבוהה ממשיכה החברה להציג שיפור בתוצאות העסקיות שלה בהשוואה לרבעון הקודם", אמר המנכ"ל ניר שטרן.

‏סלקום גם חוזרת לחלק דיבידנד אחרי למעלה משנה, בסך של 85 אגורות למניה. בעלת המניות העיקרית בחברה, דסק"ש מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, תהנה מדיבידנד של כ-38 מיליון שקל.

בחברה מציינים כי הדיבידנד הנוכחי "אינו מלמד על חלוקת דיבידנדים בעתיד או על רמתם, והם עשויים להשתנות בכל עת בהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה". ‏

סך ההכנסות של סלקום, כולל פעילות נטוויז'ן, הגיע ל-1.2 מיליארד שקל - ירידה של 15.5% לעומת הרבעון המקביל. ה-‏‏EBITDA‏ (רווח בנטרול ריבית, מסים, פחת והפחתות) ירד ב-19% ל-347 מיליון שקל, והרווח הנקי צנח ב-58% ל-52 מיליון שקל.‏

‏במבט על פעילות הסלולר בלבד, סך ההכנסות ירד ב-16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וב-1% לעומת הרבעון הקודם, ל-994 מיליון שקל.

ההכנסות משירותים נשארו ברמה דומה - 789 מיליון שקל, וההכנסות ממכירת ציוד קצה ירדו ב-4% ביחס לרבעון הקודם והגיעו ל-205 מיליון שקל.

ה-‏‏EBITDA‏ ירד ב-19% לעומת הרבעון המקביל, אך עלה ב-5.5% לעומת הרבעון הקודם והסתכם ב-286 מיליון שקל. סלקום אינה מפרטת מהו הרווח הנקי של מגזר הסלולר בנפרד.‏

‎‎‏3.2 מיליון מנויים

‏‎‎ההכנסה הממוצעת החודשית ממנוי (‏ARPU‏) נשארה כמעט ללא שינוי מהרבעון הקודם, ברמה של 79.6 שקל. שיעור הנטישה עמד ברבעון על 8.9%, ומספר מנויי סלקום בסוף הרבעון היה כ-3.2 מיליון.

אגב, פלאפון, עם מספר קטן יותר של מנויים (2.7 מיליון), הציגה ברבעון השלישי רווח נקי ו-‏ARPU‏ גבוהים יותר, ו-‏EBITDA‏ בהיקף דומה לזה של סלקום. המתחרה הוותיקה הנוספת, פרטנר, עדיין לא פרסמה דוחות.‏

‏תזרים המזומנים הפנוי ברבעון השלישי הסתכם ב-389 מיליון שקל. ביחס לרבעון המקביל נרשמה ירידה בהיקף ההשקעות, והן הסתכמו ב-68 מיליון שקל, לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. ‏

‏"סלקום ממשיכה לפעול בהתאם לאסטרטגיה שנקטה מאז המיזוג עם נטוויז'ן, ומבססת עצמה כקבוצת תקשורת", אמר שטרן. "ברבעון האחרון יצאנו במהלך שיווקי משמעותי שבו הצענו ללקוחות הסלולר של הקבוצה קו ביתי במתנה לשנה. זוהי אבן-דרך משמעותית בתחרות העתידית בשוק הקווי, שהינו אחד ממנועי צמיחה של החברה. אנו מאמינים בנכונות הרגולטור לעודד תחרות אמיתית בשוק זה. ‏

‏"בשנה וחצי האחרונה פעלנו במרץ לחיזוק מבנה ההון של החברה, ופרענו התחייבויות למחזיקי איגרות החוב בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי החזקנו ביתרות מזומנים של מעל 1.3 מיליארד שקל", הוסיף שטרן. ‏‏‏‎‎‏

תוצאות סלקום
 תוצאות סלקום