אפריקה ישראל תקים 333 דירות בפינוי-בינוי ראשון בנתניה

מדובר במתחם בן 18 דונם הממוקם במרחק דקות ספורות מחוף הים וכולל 8 בנייני מגורים בני 4 קומות ■ בסך-הכול יש בבניינים ב-116 דירות ישנות בנות 56 מ"ר בממוצע

חברת אפריקה ישראל דיווחה היום לבורסה כי קיבלה את הודעת משרד הפנים על אודות החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לתת תוקף לתוכנית הפיני בינוי שיזמה החברה במתחם "אנדריוס" בצפון מערב נתניה. זאת, לאחר הליכי תכנון ממושכים בוועדות התכנון השונות.

מדובר במתחם בן 18 דונם הממוקם במרחק דקות ספורות מחוף הים, וכולל שמונה בנייני מגורים בני ארבע קומות. בסך הכול יש בבניינים ב-116 דירות ישנות בנות 56 מ"ר בממוצע. על פי התוכנית שקיבלה תוקף הבניינים הישנים ייהרסו, ויוקמו במקומם ארבעה מגדלי מגורים ו-333 דירות חדשות, בנוסף לשטח ציבורי פתוח גדול. מדובר במקדם כלכלי של 2.8 דירות חדשות במקומה של כל דירה ישנה. בדיווח החברה לבורסה, צוין כי נכון להיום חתמו 90% מהדיירים במתחם על הסכמה לביצוע הפרויקט.

כשהתוכנית הופקדה להתנגדויות הציבור היא כללה 320 דירות חדשות. אפריקה ישראל, יוזמת התוכנית, התנגדה בעצמה לאישור התוכנית במתכונת המוצעת, בטענה כי יש להגדיל את מספר הדירות בתוכנית, מאחר שהיא לא תוכל להתממש מטעמים כלכליים. הוועדה המחוזית החליטה להוסיף לתוכנית 13 דירות בלבד. כעת, סוגיית היטל ההשבחה חוצצת בין המצב הקיים למימוש התוכנית, שכן על פי החוק, למועצת עיריית נתניה הסמכות לאשר מתן פטור מהיטל השבחה כשכלכליות הפרויקט היא גבולית. את האישור הסופי של מתן הפטור נותנים משרדי הפנים והשיכון. סוגיה זו עדיין נמצאת בדיונים בין החברה לבין עיריית נתניה.

פרויקט נוסף שתקים אפריקה ישראל, בתוכנית שקיבל כעת תוקף, הוא פרויקט בן 600 דירות בגבעת שמואל. מדובר בקרקע שבה החזיק איש העסקים דודי אפל, שעליה חלה תוכנית להקמת 270 בתים צמודי קרקע. אפל ביקש להגדיל את זכויות הבנייה בתוכנית ל-710 דירות בבנייה רוויה. לימים נמכרה הקרקע ליזם משה אהרוני, שהכניס כשותפה בקרקע את חברת אפריקה ישראל. לאחר הליכי תכנון ממושכים שהגיעו לפתחו של בית המשפט, החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לאשר תוכנית ל-600 יחידות דיור. זאת לאחר שרוב ההתנגדויות שהוגשו על ידי תושבי קרית מטלון בפתח תקוה הסמוכה לקרקע, נדחו.