בדיקת "גלובס": גוגל דרייב מוצלח יותר ממיקרוסופט Web Apps

למעבדי התמלילים המקוונים של גוגל ומיקרוסופט יתרונות רבים - אפשר לכתוב מסמכים בלי לקנות "אופיס", אפשר לעבוד מכל מחשב, אפשר לאחסן בענן ואפשר לעבוד במקביל למשתמש אחר. אבל הם עדיין לא עובדים טוב בעברית

רובם המכריע של משתמשי המחשב כותבים מסמכים בתוכנת word של מיקרוסופט. התוכנה הוותיקה היא אחת מכמה תוכנות שמגיעות בערכת "אופיס" של החברה, שעלותה מאות שקלים. אלא שכבר תקופה ארוכה לא חייבים לשלם עבור מעבד תמלילים, כי אפשר למצוא פתרונות ללא תשלום ברשת באמצעות דפדפן האינטרנט (וחיבור זמין לאינטרנט).

למעשה, מיקרוסופט עצמה מציעה שירות אינטרנטי לעיבוד תמלילים, וכך גם גוגל. כל אחת מהשתיים מאפשרת כתיבת מסמכים וכן אחסון שלהם בענן חינם. שני השירותים תומכים בעברית, אבל עדיין סובלים מבאגים שונים, שהיה ראוי שייפתרו כבר מזמן.

בדיקת "גלובס" מגלה שנכון לעכשיו, אי אפשר עדיין לוותר לחלוטין על תוכנת הוורד הוותיקה והלא מקוונת, אם רוצים לכתוב מסמכים בעברית ללא תקלות.

מיקרוסופט, שתוכנת הוורד היא אחד השירותים המוצלחים שלה, עושה עבודה פחות טובה ברשת, לפחות לא בשפה העברית. גוגל אמנם נותנת פתרון הרבה יותר טוב, אבל גם הוא דורש מעט שיפור.

מיקרוסופט Web App: באגים רבים בעברית

לפני כשבוע השיקה מיקרוסופט גרסה מעודכנת של שירות הוורד Web App שלה, המציע את תוכנת המעבד תמלילים חינם ברשת, לצד אקסל ופאוור פוינט. השירות בא להתחרות בפתרון הוותיק יותר של גוגל - גוגל דרייב (לשעבר גוגל דוקס). פתרון הווב אפ נמצא בתוך שירות האחסון של החברה - סקיי דרייב, המאפשר לאחסן מלבד מסמכים, קבצים נוספים.

עברית: מיקרוסופט אמנם גיירה את הממשק לעברית, אבל מעבר לזה, התמיכה בשפה גרועה. מסמכים נפתחים משמאל לימין, סימני פיסוק לא מופיעים בכיוון הנכון ולפעמים הטקסט משכפל עצמו ללא צורה מובנית. למשל, מסמך של 120 מילה הפך ליותר מ-900 מילה והיינו צריכים לנקות אותו לאחר מכן, מכיוון שהשכפול היה באזורים שונים בטקסט. הבעיות האלו ובמיוחד השכפול שלא הופיע באופן קבוע, התרחשו כאשר פתחנו מסמך שיצרנו ברשת כקובץ וורד. ניסינו את זה במספר מחשבים עם חלונות 7 ו-8.1 (בממשק בעברית) וגם בגרסאות וורד 2007, 2010 ו-2013. הבעיות חזרו על עצמן.

שיתוף: החידוש של מיקרוסופט היא באפשרות לעבוד על מסמך בשיתוף אדם אחר. היכולת הזאת הייתה קיימת בעבר, אך כעת קיים חיווי המציג את הטקסט שהאדם השני מכניס בזמן באמת.

תוספות: ספירת מילים, הוספת טבלאות ומספורי עמוד.

היסטוריה: אין אפשרות לחזור לגרסאות קודמות של הקובץ כדי להשתמש בטקסט שנכתב קודם.

בשורה התחתונה: עצוב לראות שמיקרוסופט לא מצליחה להתממשק עם עצמה (בעברית). לא הגיוני שמסמך שיוצרים אותו בשירות אינטרנטי של אותה חברה, לא יעבור בצורה חלקה לגרסה השולחנית של וורד.

גוגל דרייב: מוצלח, למעט באגים קלים

גוגל מציעה כבר מספר שנים את שירות המסמכים "דרייב", הממוקם יחד עם שירות אחסון הקבצים בעל אותו שם. מדובר בפתרון חינמי שעובד דרך דפדפן האינטרנט ומאפשר לכתוב מסמכים בקלות.

עברית: ממשק הדרייב מגיע בעברית מלאה והוא מציע תמיכה כמעט טובה מאוד בכתיבה בעברית דרך מעבד התמלילים. הבעיות מתרחשות כאשר רוצים לכתוב ספרות לאחר מילים באנגלית: הסדר מתהפך וצריך להכניס אות אחת בעברית כדי למנוע זאת.

אולם, מלבד הבעיה הזו, לא נתקלנו בבאגים נוספים כאשר רצינו להעביר מסמך מדרייב לאדם אחר המשתמש באחת מגרסאות וורד השונות על-גבי המחשב שלו.

שיתוף: גוגל מציעה כבר תקופה ארוכה אפשרות לעבוד על אותו מסמך עם מספר אנשים בו-זמנית.

בצורה הזו, ניתן לכתוב מאמר או הרצאה, כאשר כל אדם השותף בפרויקט יכול לתקן ולהוסיף תוכן משלו. היכולת הזו עובדת בצורה טובה מאוד.

תוספות: ספירת מילים, הוספת טבלאות, מספורי עמוד והערות שוליים.

היסטוריה: גוגל מאפשרת לחזור לגרסאות קודמות של המסמך, גם לאחר שמירת גרסה עדכנית שלו. מדובר ביתרון גדול שמאפשר לכותב המסמך להשתמש בטקסט שמחק קודם לכן, אם בכוונה ואם בטעות.

בשורה התחתונה: מעבד התמלילים של גוגל אמנם לא מושלם ועדיין דורש שיפור קל בתמיכה בעברית, אבל מעבר לזה, מדובר בפתרון שמאפשר לעבוד איתו בצורה שוטפת.