פנייה חדה הצידה: מפעולות טרור - לפרסומות בפייסבוק

אחרי שניסו בתחילה לזהות פעילות טרור ברשת, מנסים כעת ב-Sensegon לפלח קהלים עבור ענף הפרסום

לא מעט יזמים עושים שינוי כיוון בשלב התחלתי של הסטארט-אפ והולכים על כיוון אחר מבחינה עסקית, מבחינת קהל היעד ולפעמים מבחינת המוצר עצמו. בעגה המקצועית קוראים לזה Pivot. גם עומר אפרת וטל יערי, שני חברים מבית-הספר, יוצאי ממר"ם ומודיעין ובעלי רקע בצ'ק פוינט ובנס, החליטו לעשות שינוי בסטארט-אפ שלהם, אבל מה שעבר על Sensegon היה פנייה חדה הצידה.

החברה הוקמה ב-2010 בתור חברה לזיהוי של פעילות טרוריסטית. "היה לנו חזון שבאמצעות התחקות אחר דרכי ומבנה התקשורת של אנשים ברשת נוכל לזהות טיפוסים או התנהגות מסוכנת", מסביר אפרת, המשמש כמנכ"ל.

השניים עזבו את עבודתם, צירפו את הפסיכיאטר ד"ר שמואל הירשמן ואפילו גייסו סכום ראשוני מקבוצה של אנג'לים בראשות משה אלון וכן את קרן Capital Point.

"אחרי שנה בתחום הבנו שאנחנו לא מכוונים לשוק הנכון. הבנו שנהיה קבלן-משנה במערכת ביטחון גדולה, אבל זה לא מה שרצינו, וזה לא ממצה את הפוטנציאל של הטכנולוגיה שפיתחנו. כן הבנו שאנחנו יכולים לזהות דפוסי אישיות אבל לא רק לדעת אם גולש מסוים הוא טרוריסט אלא הרבה מעבר - אם הוא חובב סיכונים, אם הוא מוחצן או מופנם, אדם רגשי", מסביר אפרת.

"הבנו שבתעשייה אחרת אנחנו יכולים להיות מערכת עצמאית שלמה שיכולה להיות מובילה בתעשייה. אחרי שנה וחצי עשינו Pivot לעולם הפרסום. החברה החדשה ירשה את השם ואת הקניין הרוחני מהחברה הקודמת", הוא מסביר.

המוצר החדש והנוכחי של החברה פונה לעולם הפייסבוק וסנסגון עובדת מול סוכנויות פרסום גדולות. "המנוע שלנו מאפשר לייצר תתי-קהלים. אם יש לקוח שהוא שיכון ובינוי או מיצובישי ואתה צריך לבנות קמפיין, אז במקום לבנות קמפיין כללי ולפלח אותו לפי דברים כלליים כמו גיל, מגדר או תחומי עניין, כאן אנחנו מוסיפים עוד שכבה", אומר אפרת וממהר להסביר כי "אתה יכול לפלח בנפרד לאנשים שהם חובבי סיכון (כשאתה מוכר מכונית אז פרסומת אחת תראה מישהו שנוסע במכונית עם גג פתוח ובחורה לידו) או דוחי סיכון (פרסומת של מישהו שלבוש בבגדי עסקים בתוך פקק בניו יורק), חדשנים או מיושנים ועוד. חילקנו את הגולשים לשמונה קטגוריות. אנחנו מאפשרים לייצר קומבינות של כמה קטגוריות".

בין לקוחות החברה ניתן למנות את משרד הפרסום פובליסיס מצד אחד ואת יצרנית כלי הרכב מיצובישי מנגד. "המערכת שלנו רצה ברקע ומאפיינת קהלים כל הזמן. אנחנו סורקים את ההתנהגות בפייסבוק ומחוצה לרשת החברתית, ויש לנו את היכולת לקבוע שהתנהגות מסוימות מעידות על ארכיטיפ מסוים ואז עושים הצלבה, וזה מאפשר לקבוע כללים דינמיים לגבי כל קהל. זה גם קשור למוצר - כי מי שחדשני במכוניות, הוא לאו דווקא חדשני בטלפונים או בספרים", מציין אפרת.