האם יבואנית סמסונג התחילה לבצע עדכונים דרך האוויר?

סמסונג החלה בעדכון הגרסה אנדרואיד 4.3 לגלקסי S3, אבל למרות שהבטיחה עדכון דרך האוויר, ללא הגעה פיזית של הלקוח למרכז השירות, הדבר עדיין לא אפשרי

כבר מספר חודשים שסאני, יבואנית סמסונג בישראל, מקדמת באמצעי המדיה השונים את טכנולוגיית FOTA בסמארטפונים שהיא מוכרת דרכה. מדובר ביכולת המאפשרת לבצע עדכוני גרסאות למערכת ההפעלה דרך האוויר, מבלי שהלקוח צריך להטריח את עצמו (פיזית) למרכז השירות של החברה. יצרניות כמו אפל, LG וסוני גם מציעות את השירות הזה בישראל.

למרות שבסאני מתגאים בטכנולוגיית ה-FOTA במכשירים שלה, כאשר היא דואגת להדביק כמעט על כל סמארטפון או טאבלט שיוצא מהמחסנים מדבקה האומרת שהוא כולל את השירות הזה. אולם, לא ברור אם אכן כך הם פני הדברים.

היום (ה') נראה כי החלה סאני בעדכון גרסה לאנדרואיד 4.3 במכשירי הגלקסי S3 של החברה, אבל גם הפעם הלקוח עדיין לא יוכל לבצע זאת דרך האוויר. למה גם הפעם? צריך להיזכר שמדובר באותה חברה שהבטיחה בינואר 2012, שלקוחות שרכשו את הגלקסי S2 יקבלו עדכון מסוג FOTA למכשירים שלהם. דבר שנעשה לזמן קצר מאוד והופסק מבעיות טכניות. מדובר גם באותו יבואן שהבטיח שעדכון הגרסה לאנדרואיד 4 יגיע במהירות רבה ל-S2, אבל בסוף הושק כחודשיים לאחר שהושק בעולם.

בלוג הטכנולוגיה הישראלי TG Spot כותב היום שבסאני מפנים את הלקוחות אל הסניפים לצורך העדכון ובשבוע שבועיים הקרובים, ניתן יהיה לבצע עדכון FOTA.

מחברת סאני נמסר בתגובה: "סאני, יבואנית סמסונג סלולר בישראל, תשיק את גרסת 4.3 ללקוחותיה באופן רשמי בקרוב מאוד והעדכון יתאפשר באמצעות ה-FOTA (עדכון גרסה דרך האוויר באופן אוטומטי). הגרסה הועלתה לשרתים לשם בדיקה ובשל טעות אנוש עודכנה למכשיר של אחד הלקוחות אך איננה הושקה רשמית נכון לעכשיו".