וורן באפט רכש מניות אקסון מובייל ב-3.7 מיליארד דולר

גורו ההשקעות רכש 40 מיליון ממניות חברת האנרגיה הנסחרת הגדולה בעולם ■ אנליסט: "כשוורן באפט נותן את חותמת האישור שלו לחברה, זה אף-פעם לא דבר רע"

וורן באפט משקיע במגזר האנרגיה בוול סטריט. חברת ההחזקות שבבעלותו, ברקשייר האת'אווי, רכשה אמש בוול סטריט מניות אקסון מובייל ב-3.7 מיליארד דולר, 40 מיליון מניות של חברת האנרגיה הנסחרת הגדולה בעולם.

למרות שהמניות שרכש מהוות רק 0.9% ממניות אקסון, אנליסטים בוול סטריט סבורים כי מדובר בתמיכה משמעותית בחברה. "כשוורן באפט נותן את חותמת האישור שלו לחברה, זה אף-פעם לא דבר רע", אמר פאבל מולכנוב, אנליסט אנרגיה מ-Raymond James & Associates שממליץ על אקסון מובייל ב"קנייה חזקה".

מניית אקסון עלתה אתמול בוול סטריט ב-0.7% וסיימה במחיר של 93.22 דולר מה שמשקף לה שווי של 407.3 מיליאר דולר. אחרי המסחר וההודעה על הרכישה של באפט המניה עלתה בעוד 0.9% ל-94.06 דולר.

"באפט אוהב לקנות בגדול, ובמיוחד מניות של חברות גדולות", אמר פאדל גייט מאופנהיימר. "אקסון גם רשמה ביצועי חסר לעומת השוק בחודשים האחרונים - וזה ממש אופייני לבאפט לרכוש מניות כאלה". אנליסט האנרגיה מחזיק בהמלצת "תשואת שוק" על אקסון מובייל.