"ענפי הספורט המתועדפים" שיזכו לתוספת של 20 מיליון שקל

אופניים, טניס, ג'ודו, שיט, כדורעף וכדוריד ברשימה שצפוי משרד הספורט לאשר; ב-2013 תוקצבו 9 הענפים המדוברים בסכום כולל של כ-40.7 מיליון ש'

המאבק בין ההתאחדות לכדורגל לבין הטוטו ומשרד הספורט הביא בסופו של דבר לכך שהכדורגל ייהנה בשנים הקרובות מתוספות תקציביות של עשרות מיליוני שקלים. אבל הכדורגל לא יהיה הנהנה הבלעדי מהמהפכה התקציבית שיעבור הספורט הישראלי.

ל"גלובס" הגיעה רשימה של 9 מתוך 10 הענפים שיתבשרו בקרוב כי נבחרו להיכלל ברשימת "הענפים המתועדפים" שיזכו לתוספת תקציב דרמטית מכספי החלוקה של הטוטו. מדובר על תוספת של 20 מיליון שקל מדי שנה שתועבר לענפים אלו, זאת בנוסף לכספי התמיכה הרגילים שמוענקים לענפים אלו על-פי אמות המידה לחלוקת כספי הטוטו.

אז מי הם אותם 9 ענפים מאושרים? ובכן, הרשימה כוללת את שלושת ענפי הליבה: אתלטיקה קלה, שחייה והתעמלות - עליהם הצהירה שרת התרבות והספורט לימור לבנת כבר בחודש פברואר. בנוסף נבחרו שני ענפי כדור בלבד - כדורעף וכדוריד; אליהם צורפו ארבעת הענפים הבאים: ג'ודו, שיט, אופניים וטניס.

יש לציין כי 20 מיליון השקלים לא יחולקו בין הענפים באופן שווה, כלומר כל ענף ייהנה מנתח אחוזי שונה מאותה קופה.

את השינויים באופן חלוקת כספי הטוטו הוציאה השרה לבנת לדרך בקיץ 2012, כשמינתה את הוועדה הציבורית החדשה בראשות צבי לובצקי לקביעת אמות המידה לחלוקת כספי התמיכה של הטוטו לאגודות ואיגודים. זהותם של חלק מאותם ענפים מתועדפים פירסמה השרה לבנת כבר בפברואר האחרון, בעת פרסום הביניים של המלצות הוועדה.

נכון להיום, בשנת 2013 תוקצבו תשעת הענפים המדוברים בסכום כולל של כ-40.7 מיליון שקל, כך שלאחר התוספת החדשה הם צפויים לזנק ליותר מ-60 מיליון שקל. מי שזכה לתקצוב הגבוה ביותר מבין אותם ענפים הוא הכדורעף, שעל-פי אמות המידה של חלוקת כספי הטוטו יקבל ב-2013 סכום של 12.2 מיליון שקל. את הסכום הנמוך ביותר קיבל ענף האופניים - 574 אלף שקל.