גילה: הוט לא יכולה להעלות לאוויר את ערוץ i24news

הסיבה להחלטת הממונה על ההגבלים: פטריק דרהי, בעלי השליטה בהוט, הפך להיות גם בעלי השליטה בערוץ החדשות הבינלאומי המשדר מישראל

לשכת הממונה על ההגבלים העסקיים ממליצה שלא להעלות את ערוץ i24news בחברת הכבלים הוט.

ל"גלובס" נודע כי באחרונה הודיעה חברת הכבלים למועצת הכבלים והלוויין ולממונה על ההגבלים העסקיים כי פטריק דרהי, בעל השליטה בהוט, הפך להיות גם בעלי השליטה בערוץ הבינלאומי המשדר בישראל, זאת לאחר שבתחילה הוא הוצג כתורם לערוץ.

היום (ב') הודיע הממונה על ההגבלים, דיויד גילה, למועצת הכבלים, לאחר שזו ביקשה את המלצתו, כי אם חברת הכבלים מבקשת להעלות את הערוץ - עליה לפנות ישירות אל הממונה על ההגבלים העסקיים, זאת לאור תנאי המיזוג בין חברות הכבלים שנחתמו ב-2002.

על-פי התנאים שנקבעו, והם שווי ערך לצו של הממונה על ההגבלים, בעל מניות בחברת הכבלים לא יוכל לשלוט בערוץ חדשות בינלאומי - שכן לא היה ערוץ כזה בזמן המיזוג. לכן העלאה של ערוץ כזה אמורה להיות תחת אישור הממונה על ההגבלים ולא של מועצת הכבלים והלוויין.

להוט יש זכות לשנות את תנאי המיזוג, ולא מן הנמנע כי החברה תבחר לעשות כן. הממונה התייחס גם לעובדה שדרהי הוא בעלי השליטה בערוץ.

ערוץ i24news משדר היום לעשרות מדינות ברחבי העולם וכבר זוכה לעניין בעיקר באפריקה ובמזרח התיכון. בשבועות האחרונים חתם מנכ"ל הערוץ פרנק מלול על עסקאות הפצה לגרסאות הערוץ באנגלית, צרפתית וערבית למדינות שונות ברחבי אירופה, ובהן פולין, ספרד, איטליה ובריטניה.

מהוט, מהממונה ומהערוץ הבינלאומי לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.