עזריאלי תרחיב את קניון איילון בהשקעה של 200 מיליון שקל

תרחיב משמעותית את הקומה השנייה ותאפשר כניסת מותגי אופנה בינלאומיים

אחרי שחיקה במעמדו, קבוצת עזריאלי מחליטה לטפל בקניון איילון ברמת-גן. הקבוצה הודיעה כי תשקיע 200 מיליון שקל בהרחבה של הקניון ב-10,000 מ"ר. לאחר ההרחבה יעמוד שטח הקניון על 33,000 מ"ר.

כיום, למעט בתי הקולנוע, השטח המסחרי של קניון איילון מרוכז בקומה אחת. בפרויקט המתוכנן תורחב כל הקומה השנייה באופן שתאפשר כניסת מותגים בינלאומיים.

לדברי ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, "ההרחבה היא הזדמנות להכניס את המותגים הבינלאומיים שלא נמצאים בקניון, והיא תאפשר בנוסף הרחבה של חנויות של מותגים ישראלים הזקוקים לשטחים גדולים יותר מכפי שיש להם היום. ההרחבה תיתן חיזוק מאוד משמעותי לקניון ותאפשר לו להתחרות עם הקניונים באזור".

בקניון פועלים היום 140 עסקים, ולאחר ההרחבה, שצפויה להיחנך במארס 2015, יפעלו בו כ-200 עסקים. בקבוצת עזריאלי אומרים כי ההרחבה תאפשר את כניסתם של ZARA ,H&M, ברשקה, אמריקן איגל, Gap, צ'ילדרנס פלייס ועוד, אולם לפי שעה, לקבוצה אין חוזים חתומים.

לדברי תורן, "אנחנו בהתנהלות מתקדמת עם הרשתות האלה כדי להתקשר בהסכמים, ואני מניח שבזמן הקרוב זה יקרה".

- שוכרים מלינים על השכירות הגבוהה בקניון?

"מה שטוב עולה הרבה".

- יש מגמה ברורה שהקניונים משתתפים בהשקעות שלא לומר משלמים כדי להכניס מותגים בינלאומיים.

"הכול בנוי על ביקוש והיצע. אני מרגיש שהשוק רוצה שטחים בקניון איילון, ואני מניח שהביקוש יגבר. אבל הכול בהיגיון, עושים עסקים שטובים לשני הצדדים".

- H&M, זארה או אמריקן איגל יזכו להשתתפות בהקמת החנויות?

"המשר-ומתן עוד לא התקיים, ולכן אני לא רוצה לומר שום דבר".

- אתה מרגיש שהעידן שונה, שמשהו השתנה ביחס שבין הקניונים לרשתות?

"השוק לא סטטי. יש הרבה שינויים בכוח של רשתות גדולות מול קטנות, הבדלים שנובעים ממרחב התחרות, אבל בסופו של דבר לפרויקט טוב יש מחיר, ומי שרוצה לעשות פרנסה טובה, צריך להיות במקום טוב".

- כאדם פרטי, אתה היית פותח חנות בקניון איילון?

"הייתי עושה חשבון פשוט - הערכה של פדיון צפוי מול כל העלויות. כל אחד שפותח עסק, חובתו לבדוק שהעסק יהיה כלכלי".

- נשמעו, ועדיין יש, הרבה תלונות כלפי קבוצת עזריאלי.

"ביום שיפסיקו להתלונן, תהיה בעיה. כל מי שמכיר את עולם הריטייל יודע שתמיד התלוננו, ותמיד היו כאלה שהצליחו וכאלה שפחות. העולם שייך לאלה שמצליחים. אם הם מתלוננים כי הם לא יודעים לעשות את מה שהם יודעים - יש בעיה. המטרה שלנו היא לא לייצר צמיחה בעסקים אלא להפעיל מרכזים מסחריים לטובת הלקוח. אנחנו לא בעולם של מי מסכן יותר וצריך לעזור לו. זה לא התחום".