"יום אחד נרצה להנפיק את הפורמולה 1, אבל לא בקרוב"

קרן הפרייבט אקווייטי CVC, בעלת השליטה על ענף הספורט המוטורי השווה כ-9.1 מיליארד דולר, הבהירה כי לא תמכור מניות לציבור בעתיד הנראה לעין

התוכנית המדוברת להנפיק לציבור הרחב מניות של הפורמולה 1 - ממשיכה להידחות ולהתעכב, וכעת ספק גדול אם היא בכלל תצא אי פעם לפועל. כך הבהירו היום (ג') בקרן הפרייבט אקוויטי CVC, שהיא בעלת השליטה על הספורט המוטורי.

"יום אחד נרצה להנפיק את החברה בבורסה, אבל אין לנו שום תוכניות לעשות זאת בעתיד הנראה לעין", צוטט היום ב"רויטרס" סגן יו"ר CVC, דונלד מקנזי. הקרן מחזיקה ב-35.5% מהשליטה על הפורמולה 1. מקנזי אמר את הדברים לעיתונאים לאחר שיצא מדיון במסגרת המשפט המתנהל נגד ברני אקלסטון, מנכ"ל הפורמולה 1, שבו מסר עדויות.

בשנה שעברה החליטה CVC כי מצב השווקים לא מאפשר הנפקה. כאלטרנטיבה לכך, ועל מנת לגייס כסף, היא הקטינה את מניותיה בספורט המוטורי - שעמדו על 63% לפני סבב העסקאות האחרון: מכרה אחזקות לקבוצות ההשקעות האמריקאיות Blackrock ו-Waddell & Reed, ולבנק הנורבגי Norges. העסקאות הללו קבעו לפורמולה 1 שווי שוק של 9.1 מיליארד דולר.

אחד העניינים שמקשים כרגע על ההנפקה, הוא חוסר הבהירות המשפטית סביב ברני אקלסטון, מנכ"ל הפורמולה 1 ומי ששימש במשך שנים כאיש החזק ביותר בענף ומחזיק הזכויות המסחריות שלו. הבריטי בן ה-83 בנה את העסק בעשר אצבעותיו והפך אותו למכונה משומנת לגלגול מזומנים - אך כעת בית המשפט במינכן מאשים אותו בתשלום שוחד לבנקאי גרמני. במקביל, העניין המשפטי הסתעף לאחר שאקלסטון, יחד עם שלושה גופים נוספים, מתמודד בעקבות אותה פרשה מול תביעת נזיקין בגובה של 140 מיליון דולר עליה דנים בבית המשפט בלונדון.

במסגרת משפטו של הבנקאי הגרמני גרארד גריבובסקי, בו הואשם בשורה של עבירות צווארון לבן ונידון בסופו של דבר לשמונה וחצי שנות מאסר - נמצא כי ב-2005, עת מכר בנק BayernLB, שבו עבד גריבובסקי, את 47.2% אחוזי השליטה שלו בפורמולה 1 לקרן CVC - קיבל גריבובסקי שוחד של עשרות מיליוני דולרים מאקלסטון. לטענת התביעה, אקלסטון רצה להבטיח באמצעות השוחד הזה את המכירה ל-CVC, כיוון שקרן ההשקעות הבטיחה לו שימשיך לכהן כמנכ"ל של הספורט המוטורי במידה והעסקה תצא לפועל.

ב-CVC הודיעו כי הרשעה של אקלסטון תוביל לפיטוריו.