קרן יורק רכשה 10%-15% מהאג"ח של פלאזה סנטרס

לקרן יורק החזקה של כ-15% גם באג"ח של החברה האם אלביט הדמיה, והיא צפויה להפוך לבעלת מניות דומיננטית בה ביום שלאחר הסדר החוב

ג'רמי בלנק, נציג קרן יורק בארץ, מתחפר עמוק יותר בסאגת אלביט הדמיה והחברה הבת - פלאזה סנטרס. ל"גלובס" נודע כי בלנק רכש ביומיים האחרון כ-70 מיליון ע.נ. מסדרות האג"ח של פלאזה סנטרס, והביא בכך את היקף החזקותיו בחברה ל-100-140 מיליון ע.נ - כלומר 10%-15%מהיקף החוב של החברה.

אג"ח פלאזה סנטרס נסחרות בתשואת זבל של עד 33%. יורק ביצעה את רוב הרכישה של הימים האחרונים בסדרה א', שם קנה אג"ח בהיקף של 40 מיליון ע.נ. מידי מחזיקים פרטיים; את יתרת הרכישה ביצע בסדרה ב', ככל הנראה מידי גופים מוסדיים.

פלאזה סנטרס, שעוסקת ביזמות נדל"ן במזרח אירופה והודו, פרסמה לפני יומיים תוכנית "הבראה" כחלק מהסדר החוב שהיא מבקשת לקדם, על רקע חשש להמשך קיומה כ"עסק חי". לחברה חוב אג"ח של כ-206 מיליון אירו (974 מיליון שקל) שרובו - כ-890 מיליון שקל - למוסדיים ישראלים. בין אלו נמצאים בתי ההשקעות פסגות, מיטב ומגדל שוקי הון. יתרת הסכום, כ-85 מיליון שקל, היא אג"ח שהונפקו למוסדיים פולנים.

ניגוד עניינים?

נזכיר כי לקרן יורק החזקה של כ-15% גם באג"ח של החברה האם - אלביט הדמיה. שם מהווה בלנק חלק מנציגות האג"ח המשותפת של החברה, שנמצאת בימים אלו בעיצומו של הסדר חוב, שעיקרו המרת החוב למניות החברה, כך שיורק צפויה להפוך לבעלת מניות דומיננטית באלביט הדמיה ביום שלאחר הסדר החוב. ההסדר המדובר דורש את אישור מחזיקי האג"ח להסכמות שאליהן הגיעה החברה מול בנק הפועלים, בתיווכו של בלנק. קרן יורק מורווחת מאות מיליוני שקלים על השקעה שביצעה באג"ח אי.די.בי פתוח של נוחי דנקנר, שבה היא מחזיקה כ-20% מחוב האג"ח.

ל"גלובס" נודע כי אמש התכנסו מחזיקי האג"ח של פלאזה סנטרס על מנת לדון במצב החברה, ולבחור נציגות חדשה ועורכי דין שייצגו אותם במו"מ מול החברה במסגרת הסדר החוב. במועד הפגישה הופתעו הנוכחים לגלות כי עו"ד איה יפה, ממשרד גרוס-קלינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג, שמשרדה מייצג גם את קרן יורק, נבחרה לעורכת הדין של החברה. מהלך זה עשוי להעמיד את המשרד בניגוד עניינים ביום שלאחר הסדר החוב באלביט הדמיה. ממשרד עורכי הדין נמסר ש"אין כל ניגוד עניינים, הטיפול בפלאזה סנטרס הוא טיפול ארוך שנים וכך יישאר".

אסיפת מחזיקי האג"ח נוהלה ע"י דן אבנון מחברת הנאמנות הרמטיק, ולצדו יוסי רזניק מחברת הנאמנות רזניק פז נבו. אבנון, נזכיר, משמש גם נאמן באלביט הדמיה, ולו היכרות מעמיקה עם בלנק בסאגה אחרת - אי.די.בי פתוח, שם מהווה יורק חלק מנציגות האג"ח של החברה.

כאמור, לפני יומיים הגישה פלאזה סנטרס תוכנית להבראת החברה לביהמ"ש בהולנד. זאת, למרות ששטרי נאמנות האג"ח שלה מורים כי בעת אירוע של חדלות פירעון ייערך הדיון בנושא במסגרת ביהמ"ש בת"א.

בחברה ציינו בפנינו כי הפנייה לביהמ"ש בהולנד נעשתה בשל רישומה של החברה במדינה, מה גם שההליכים המשפטיים בהולנד יעילים יותר. כך למשל מורה ביהמ"ש על תקופה קצובה מראש לניהול הסדר החוב (בין 4-6 חודשים) שלאחריה, אם לא הושג הסדר, תעבור החברה לפירוק. עם זאת, נציין כי ההיסטוריה של הסדרי החוב בנוגע לחברות המאוגדות בחו"ל מוכיחה כי הראשונים להיפגע מכך הם הנושים הישראליים, שלרוב אינם בקיאים בנבכי הליכי המשפט המקומיים והשפה הזרה.

רכישות האג
 רכישות האג