רווחי מגדל בינואר-ספטמבר גדלו ב-370% ל-431 מ' ש'

השיפור בתוצאות נבע בעיקר מהחזרה לגבייה מלאה של דמי ניהול משתנים - שהקפיצה את ההכנסות מדמי ניהול בינואר עד ספטמבר ל-1.1 מיליארד שקל

החזרה לגבייה מלאה של דמי ניהול משתנים בתיק הפוליסות המשתתפות ברווחים הובילה את קבוצת הביטוח מגדל, שבשליטת שלמה אליהו, להציג מתחילת השנה גידול של כ-370% ברווח הנקי, לסכום נאה של כ-431 מיליון שקל. בשקלול רווחי השקעה שנזקפו לקרנות הון הציגה מגדל עלייה של כ-76% ברווח הכולל, שהסתכם מתחילת השנה בכ-459 מיליון שקל.

"אנו מציגים המשך גידול וצמיחה בפרמיות, ירידה בביטולים, ובסך הכול מדובר בדוח טוב, שאני מאוד מרוצה ממנו", אמר היום המנכ"ל יונל כהן, שהודיע לאחרונה על כוונתו לפרוש מראשות קבוצת הביטוח, ויוחלף בקרוב על-ידי ענת לוין, כפי שנחשף אתמול ב"גלובס".

ברבעון השלישי ב-2013 הציגה מגדל רווח נקי של כ-126 מיליון שקל - כפול מאשר זה שהציגה ברבעון המקביל אשתקד. ואולם, בשקלול רווחי השקעה שנזקפו לקרנות הון, ובשל גידול במיסוי, הציגה החברה ברבעון השלישי ירידה של כ-4% ברווח הכולל, שעמד על כ-173 מיליון שקל.

תוצאות מגדל מתחילת השנה הושפעו כאמור בעיקר מגביית דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתפות ברווחים בביטוח חיים, בסך של כ-332 מיליון שקל, שהובילו את החברה להציג עלייה של כ-56% בהכנסות מדמי ניהול - שעלו על 1.1 מיליארד שקל.

כמו כן, בתקופה המקבילה אשתקד קטנו רווחי החברה בכ-116 מיליון שקל בשל עדכון אומדני תוחלת החיים. מנגד, במרווח הפיננסי ובהכנסות מהשקעות מתחום הביטוח הכללי וההון חלה ירידה לעומת התקופה המקבילה, במקביל קטן הרווח מתחילת השנה בכ-43 מיליון שקל, בעקבות השינוי במס החברות.

עלייה בתוצאות החיתומיות

עיקר הרווח של הקבוצה הגיע מתחום ביטוחי החיים ומגזר החיסכון לטווח ארוך - שהם עיקר כוחה של הקבוצה. הרווח הכולל ממגזר החיסכון לטווח ארוך הסתכם מתחילת השנה בכ-516 מיליון שקל - פי 4.5 מאשר בתקופה המקבילה.

לצד השיפור הניכר ברווח בביטוח חיים, פעילות הפנסיה יציבה, ומניבה למגדל רווח של 60 מיליון שקל מתחילת שנה - קצב שנתי של כ-80 מיליון שקל, והגמל הוסיף מתחילת השנה רווח של כ-17 מיליון שקל נוספים.

תחום הביטוח הכללי, שזוכה עתה לחיזוק במעמדו הודות לכניסת משפחת אליהו לחברה והעברת פעילות אליהו חברה לביטוח למגדל, הניב למגדל רווח כולל של כ-116 מיליון שקל - ירידה קלה לעומת רווח כולל של כ-121 מיליון שקל בתקופה המקבילה. זאת בעיקר בשל השינוי, כאמור, בהכנסות מהשקעות, הגם שבתחום הביטוח הכללי חלה עלייה בתוצאות החיתומיות, בכל הענפים.

בביטוח הבריאות גדלו הפרמיות בכ-11% לסך של כ-564 מיליון שקל מתחילת שנה, והניבו רווח של כ-68 מיליון שקל. בתחום ביטוח הבריאות חלה עלייה ברווח החיתומי.

החברה הבת מגדל שוקי הון דיווחה על קיטון בהיקף ההכנסות, שנבע בעיקרו מירידה בפעילות בניירות ערך סחירים, בעיקר בחו"ל, ובעסקאות פיננסיות אחרות, וכן מקיטון בהכנסות מניהול תיקים ומפעילות חיתום.

ברבעון השלישי הפסיד בית ההשקעות שבבעלות מגדל כ-4 מיליון שקל, כך שמתחילת השנה הוא מניב לקבוצה האם רווח של כמיליון שקל בלבד. סך הנכסים המנוהלים של מגדל עמד בסוף הרבעון השלישי השנה על כ-178 מיליארד שקל.

דוחות מגדל
 דוחות מגדל