לוקר יכריע עד יום ראשון מי יממן את הפרטת תע''ש

מנכ'"ל משרד ראש הממשלה הודיע כי בעקבות כישלון המגעים של נציגי האוצר ומשרד הביטחון בעניין הפרטת תע"ש הוא יכריע בנושא

מנכ'"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, יכריע עד סוף השבוע, מה תהיה חלוקת המימון בתהליך הפרטת תע"ש, זאת אחרי שנציגי האוצר ומשרד הביטחון לא הצליחו להגיע לפתרון מוסכם. גם אתמול נועדו כל הצדדים על מנת להשיב את המחלוקת סביב 700 מיליון שקלים, כפי שנחשף ב"גלובס" לפני מספר שבועות, אך גם הפעם הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. בעקבות המבוי הסתום, הכריז לוקר כי ללא הסכמה עד יום ראשון, הוא יכריע בסוגי בהתאם לדעתו.

גורם בכיר באגף התקציבים באוצר מסר כי "מערכת הביטחון קיבלה לפני מספר ימים תוספת של 2.75 מיליארד שקל (ביטול הקיצוץ המתוכנן) ומשם היא צריכה למצוא 700 מיליון שקל כדי להתחייב לביצוע הזמנות עתידיות", הוא הסביר.

עקב דחיית הפרטת תע''ש, נאלצה שוב ועדת הכספים של הכנסת לאשר הלוואה בסך 70 מיליון שקל לצורך תשלום משכורות לחברה המקרטעת, אך באותה הזדמנות חשף יו''ר הוועדה, ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) כי לוקר בעצמו התחייב כי עד ה-27 לחודש תתכנס ועדת שרים לענייני הפרטה ותכריע בנושא. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כבר הצליח לעבור את כלל המכשולים וכעת נותרה המחלוקת סביב ה-700 מיליון שקל.

נזכיר כי רק לפני כמה ימים, התעמתו נציגי האוצר מול נציגי מערכת הביטחון סביב הקיצוץ בתקציב הביטחון. במקרה הזה, הכריע ראש הממשלה יחד עם לוקר לטובת מערכת הביטחון והחליט לבטל את הקיצוץ שתוכנן ואף אושר בממשלה לפני חודשים מספר. אלא שהפעם נראה כי ללוקר נטייה קלה לקבל את עמדת האוצר, דווקא בגלל החלטתו הקודמת לבל את הקיצוץ ולתקצב את המערכת בתוספת של 3 מיליארד שקלים.