מיני מבחן דרכים: אופל אסטרה סטיישן - תצוגת תכלית

גרסת הסטיישן של האופל אסטרה החדשה משלבת שימושיות עם עיצוב מטפח אגו

כמעט 60% מכלי הרכב החדשים שנמכרו בישראל ב-15 השנה האחרונות, נרכשו ע"י חברות ליסינג, השכרה וציי רכב. הדומיננטיות הזו אחראית במידה רבה לחיסול התרבות המוטורית בישראל ולהפיכת הרכב הפרטי ל"מטבע עובר לסוחר".

אבל, פה ושם אפשר גם למצוא תרומה חיובית של הציים לנוף המוטורי ואחת מהן היא פריחתו המחודשת של פלח מכוניות הסטיישן המשפחתיות. מקבלי הרכב הצמוד, שהתרגלו להיצע משעמם וקשיח של רכבי סדאן, גילו שבאותה עלות חודשית מוכנה חברת הליסינג (והמעסיק) לספק להם גרסה הרבה יותר גדולה, מרווחת ושימושית - ולעיתים קרובות אפילו נאה יותר. פורד פוקוס סטיישן סללה את הדרך לפלח הזה, עם כמעט 50% מהמכירות בשיא, ובעקבותיה באו רבות.

היזון חוזר

אחת החדשות שבהן היא האופל אסטרה סטיישן החדשה, ועיצובה החיצוני מבהיר את סוד ההצלחה של הקטגוריה הזו בשאר העולם: זוהי מכונית נאה מאוד. היא לא נראית כמו קופסה תכליתית לשינוע מטען, אלא מציעה עיצוב הרמוני מחרטום ועד זנב, עם תוספת ניחוח ספורטיבי בזכות חישוקים רחבים ושמשות כהות.

עיצוב עמדת הנהג זהה לאסטרה המוכרת. הוא שימושי וכולל את הסממנים האופייניים לז'אנר, כמו מסך מגע רחב לשליטה במערכת המולטימדיה. הצבעים הדומיננטיים בתא הם שחור ואפור והדיפון עשוי בעיקר מפלסטיק קשיח. מרווח הרגליים מלפנים ומאחור מצוין, תודות לבסיס הגלגלים הנדיב (2.7 מ') והמושבים תומכים היטב.

היתרון המרכזי נמצא מאחור. תא המטען התקני מציע נפח העמסה של 500 ליטר, כאשר קיפול המושב האחורי יוצר חלל רחב, שטוח וארוך, שיכול לבלוע עד 1,550 ליטר - די והותר לדחיסת אופני הרים, ריהוט ארוז של איקאה ושאר חפצים שבעלי מכוניות סדאן נאלצים לקשור על הגג או לשלוח עם מוביל.

על הכביש זוהי משפחתית נעימה. המתלים לא רכים במיוחד אבל סופגים היטב את רוב שיבושי הכביש הנפוצים. ההגה משדר היזון חוזר סביר, ושיוט על כבישים מהירים מתבצע בנינוחות וללא מאמץ. למרות חלוקת המשקל השונה זו גם מכונית נעימה לנהיגה בכבישים מתפתלים, אם כי התוספת הנכבדה של האורך - כמעט 30 סנטימטר יותר מבהאצ'בק - בולטת בנהיגה נמרצת וגם לא מסייעת במציאת מקום חניה בעיר.

מנוע ה-1.4 ליטר טורבו של GMמייצר 140 כ"ס ו-20 קג"מ של מומנט ומשודך לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. זה לא המנוע הכי מעודן ולא התיבה חלקה הכי נמרצת, אבל המומנט הנכבד של המנוע מספק שפע של דחף בעליות ובעקיפות, וביצועים סבירים בהחלט - אפס ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות. גם צריכת הדלק הרשמית, כ-14.7 קילומטר לליטר - סבירה לרכב כזה.

אסטרה טורבו-סטיישן מאובזרת עולה כ-128 אלף שקל - מחיר זהה כמעט לגרסת הסדאן, עם שווי שימוש זהה כמעט. זו לא רק תמורה מרשימה לכסף, אלא גם מכונית שעשויה לשדרג את האגו של הנהג.