מהפך במפלגת העבודה: בוז'י הרצוג הביס את שלי יחימוביץ' בפריימריז ונבחר לראשות המפלגה

הרצוג זכה בכ-60% מקולות הבוחרים בפריימריז וגבר על שלי יחימוביץ' ■ יחימוביץ' הבטיחה לשתף פעולה עם הרצוג ותסייע לו ככל יכולתה ■ אלי ישי: "על מפלגת העבודה ועל מפלגת ש"ס להמשיך בשת"פ"

מהפך במפלגת העבודה: ח"כ יצחק בוז'י הרצוג גבר בבחירות לראשות המפלגה על יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ' בפער של למעלה מ-16%. הרצוג זכה בכ-60% מקולות הבוחרים.

הבוקר התקשרה יחימוביץ' ליו"ר החדש של המפלגה והבטחיה להמשיך לשתף פעולה. היא הוסיפה כי היא מכבדת את ההכרעה הדמוקרטית של מפלגתה, וכי זו היתה התמודדות הוגנת. יחימוביץ' הבטיחה להרצוג כי תנהג עמו בשיתוף פעולה מלא ותסייע לו ככל יכולתה בהמשך חיזוקה של מפלגת העבודה כאלטרנטיבה לימין הכלכלי והחברתי של נתניהו.

הרצוג כתב בעמוד הפייסובק שלו כי הוא רואה ביחימוביץ' "שותפה מרכזית וחשובה להצלחתה של המפלגה" והוסיף כי "חברים, זו רק תחילת הדרך. אנחנו מתחילים היום במסע האמיתי לשינוי פני המדינה. תודה לכולכם מכל הלב. יש לנו עבודה גדולה לפנינו. יחד ננצח".

בשעות הבוקר המוקדמות החלו לזרום הברכות להרצוג על ניצחונו. יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי היא קוראת למפלגת העבודה להישאר עם מרצ באופוזיציה ולא תחבור לקואליציה של נתניהו.

ח"כ אלי ישי שוחח לפני זמן קצר עם ח"כ הרצוג ובירך אותו על זכייתו. ח"כ אלי ישי ויו"ר מפלגת העבודה הנבחר, ח"כ הרצוג שוחחו לפני קצר וישי בירך את את יו"ר מפלגת העבודה החדש על זכייתו ואמר: "על מפלגת העבודה ועל מפלגת ש"ס להמשיך בשת"פ ולהציב אלטרנטיבה שלטונית ראוייה הרואה לנגד עינייה את עתיד העם והחובה לשמור על אחדותו"

גם ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, בירך את ח"כ יצחק הרצוג לרגל ניצחונו בבחירות לראשות מפלגת העבודה. עם היוודע התוצאות שוחח בן אליעזר בטלפון עם הרצוג ואיחל לו הצלחה בתפקיד. בן אליעזר אמר כי "תחת הנהגתו של הרצוג תחזור מפלגת מפלגת העבודה למקומה הטבעי בהנהגת המדינה כמפלגת שלטון או כאלטרנטיבה לשלטון, ותשיב אליה קהלים רבים."

בן אליעזר ציין בנוסף כי: "יצחק הרצוג יניף את שני הדגלים, המדיני והחברתי, והוא יתרום לנו מניסיונו ומהצלחותיו ". בהתייחסו ליושבת הראש היוצאת, ח"כ שלי יחימוביץ אמר בן אליעזר כי "שלי היא פרלמנטארית מצויינת ומנהיגה ראוייה שמקומה איתנו . "עוד הוסיף בן אליעזר כי "על שני המחנות, בוז'י ושלי, לקבל את ההכרעה הדמוקרטית, להפשיל שרוולים ולפעול יחד החל מהבוקר לחיזוק השורות ולהחזרת המפלגה למקומה הטבעי בהנהגת המדינה".

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט שוחח עם יו"ר מפלגת העבודה החדש ח"כ הרצוג. השר בנט בירך את הרצוג על הזכייה ואיחל לו הרבה הצלחה בהמשך הצעדת המפלגה. "ידענו ימים של שיתוף פעולה עם מפלגת העבודה ההיסטורית ואני מקווה שנמצא דרכים רבות לשתוף פעולה בין שתי המפלגות למען עם ישראל גם כיום", אמר בנט להרצוג.