הישראלי שמקבל דמי ייעוץ של 1,000 דולר ליום

בנוסף, ימשיך דורון ענבר לקבל שכר דירקטורים מצינורות המזה"ת שרשמה הפסד כבד ברבעון השלישי של השנה

שלשום (א') פרסמה חברת צנורות המזרח התיכון , אשר בעלת המניות הגדולה בה היא חברת גאון אחזקות שבשליטת קבוצת ויולה, דוחות המציגים מצב פיננסי מאתגר: ההכנסות צנחו בחצי, החברה עברה להפסד רבעוני של 10 מיליון שקל, והיא צפויה לעבור תהליך התייעלות שבו ייסגר אחד מקווי הייצור של החברה - מהלך שילווה גם בפיטורי עובדים.

יום עבודה מלא בשבוע

בויולה רוצים לפקח מקרוב על הנעשה בחברה, ומבקשים למנות את דורון ענבר, המכהן כדירקטור מטעמם בחברה, לתפקיד "יועץ לפעילות העסקית של החברה". היות שיש עניין אישי במינוי זה, יתבקשו בעלי מניות המיעוט בחברה לאשר את המינוי ואת תנאי העסקתו של ענבר באסיפה שתיערך ב-10 בדצמבר.

ענבר צפוי להעמיד שירותי ייעוץ באמצעות חברה בשליטתו, בהיקף של 4-5 ימי עבודה מלאים בחודש (לפחות יום עבודה מלא אחד בשבוע). ההסכם בתוקף לחצי שנה, עם אפשרות להארכה בפרק זמן דומה.

נוכח המצב הקשה שבו נמצאת החברה, האינטרס של ויולה להשביח את פעילותה והעובדה כי ענבר כבר מכהן בדירקטוריון, ניתן היה להניח כי ענבר יבצע את עבודתו ללא תגמול נוסף, או בתגמול צנוע, אבל הזימון לאסיפת בעלי המניות מגלה שלא כך הם פני הדברים. באסיפה יתבקשו בעלי המניות לאשר לענבר תגמול של 1,000 דולר לכל יום שבו ייתן שירותי ייעוץ לצנורות, כלומר 4000-5000 דולר לחודש.

מעבר לסכום זה (שאליו יש להוסיף מע"מ) תשתתף החברה "בהוצאות סבירות של חברת הייעוץ בקשר עם מתן שירותי הייעוץ, לרבות הוצאות נסיעה, חניה, לינה, אש"ל וכיו"ב, כנגד חשבוניות שיועברו לחברה".

ואם יש מי שחשב שסכום זה יחליף את שכר הדירקטורים שלו זכאי ענבר, הרי שהחברה מבהירה כי "מר דורון ענבר יהא זכאי לגמול שלו זכאים כל הדירקטורים בחברה".

ענבר כיהן במשך 6 שנים בתחילת העשור הקודם כמנכ"ל חברת ציוד התקשורת ECI, ובשנים האחרונות הוא שותף בקרן כרמל ונצ'רס השייכת לקבוצת ויולה.

הוא מכהן כיו"ר דירקטוריון של חמש חברות, וכדירקטור רגיל בארבע חברות נוספות, שבהן קומברס. לדירקטוריון צנורות התמנה ענבר ביולי האחרון, חודשיים לאחר שויולה השלימה את רכישת השליטה בגאון.

מקבוצת ויולה נמסר בתגובה: "ענבר ישקיע מניסיונו ומזמנו בליווי שוטף של החברה על מנת לשפר את מצבה הנוכחי על כל המשתמע מכך ובהתאם לזאת נקבע התגמול כמקובל במקרים אלה. כנדרש התגמול יאושר ע"י ועדת התגמול, הדירקטוריון, והאסיפה הכללית".