צפו ברשימה המלאה: נחשפו מיקומי מצלמות המהירות

בתוך הערים, בכבישים מהירים, בצמתים מרכזיים - הרשימה שכל נהג חייב לראות ■ הרשימה כוללת גם את מיקומי המצלמות וגם את כיוון הצילום שלהן ■ הבעיה היחידה: הרשימה מעודכנת לאוקטובר ומאז הוצבו עוד 4-5 עמודי מצלמה

לאחר לחץ לא-מתון של "גלובס", ניאות המשרד לבטחון פנים למלא את הבטחתו לשקיפות (יחסית) ופרסם את הרשימה המעודכנת והמדויקת של פריסת מצלמות המהירות והרמזור של מערכת א-3 בכבישי ישראל.

מדובר ברשימה הרשמית המפורטת ביותר עד כה והיא כוללת לא רק מיקומים של המצלמות, אלא גם את כיוון הצילום שלהן. עם זאת, הרשימה מעודכנת לחודש אוקטובר ומאז הוצבו ברחבי הארץ עוד 4-5 עמודי מצלמה.

יצוין, כי כל מצלמה המופיעה ברשימה בתור "מצלמת רמזור", משמשת גם לצורך צילום מהירות של נהגים, שעוברים את הצומת באור ירוק. הרשימה המלאה נחשפה לראשונה בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV.

לפי מצגת שהציגה המשטרה בוועדת הכלכלה של הכנסת בתחילת החודש, מאז הקמת המערכת ועד סוף אוקטובר הונפקו בעזרת המצלמות הפרוסות בכבישים כ-151 אלף דוחות, 90% מהם על מהירות. לפי הנתונים, נכון לסוף אוקטובר מוצבות בכבישים 94 מצלמות - זינוק של 28% ממספרן בחודש אפריל.

המשטרה חוזרת וטוענת כי תפקידה של המערכת הוא "הרתעה וחינוך נהגים לנסיעה נורמטיבית", לכן ההיגיון אומר שהצלחתה אמורה להימדד בהפחתה של מספר הדוחות המונפקים בכבישים ובצמתים שבהם מוצבות המצלמות, ולא בזינוק מטורף.

עד הפרסום של הרשימה המדויקת הזו, היה ערפול כבד של המשטרה באשר למיקומי המצלמות. עכשיו, כשזה בחוץ, ימים יגידו אם המערכת שעלותה עשרות מיליוני שקלים, באמת עושה את העבודה ומביאה להפחתת תאונות הדרכים, או שהטענות למסחטת מסים של המדינה יאוששו.

להלן רשימת המיקומים המדויקת המלאה:

מיקומי מצלמות המהירות אוקטובר 2013
 מיקומי מצלמות המהירות אוקטובר 2013