פרץ: "מצדי שמיכל האמוניה ישמש לתערוכת צמחי לילה"

השר להגנת הסביבה מבטיח כי המכרז להקמת מפעל האמוניה החדשה במישור רותם יפורסם בקרוב

המכרז להקמת מפעל האמוניה החדש במישור רותם יפורסם עד סוף החודש - כך אמר היום (ג') השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ.

בהתייחס לפרסומים כאילו יש כוונה לשמור אמוניה במיכל הקיים הנמצא במפרץ חיפה אמר פרץ כי "במיכל לא יישאר גרם אחד של אמוניה. מבחינתי המיכל יוכל לשמש לתערוכת צמחי לילה".

פרץ הגיע הבוקר למפעל "פז שמנים וכימיקלים" בחיפה לרגל חנוכת מתקנים להפחתת טביעת הרגל הסביבתית של פעילות המפעל. בין היתר הוצגו לשר מתקן להפחתת פליטות חומרים אורגניים נדיפים (RTO) ומתקן לטיפול ביולוגי בשפכים. המתקנים הוקמו בהשקעה של מיליוני שקלים בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה. מנכ"ל קבוצת פז יונה פוגל הבטיח כי החברה תמשיך להשקיע בשילוב "טכנולוגיות מתקדמות שייטיבו עם הסביבה והתעשייה גם יחד".

מתקן ה-RTO שהוקם בהשקעה של כ-4 מיליון שקל הנו מתוצרת חברת CTP האוסטרית. למתקן חדשני זה מובילים בצנרת את כל פליטות המפעל והן מטופלות עד כדי ייצור פליטה בנורמה מותרת שאיננה מזיקה לסביבה. בנוסף, שידרג המפעל, בהתאם לדרישות המשרד את המט"ש באמצעות מתקן טיפול ביולוגי בשפכים שהוקם בהשקעה של כ-6 מיליון שקל. מט"ש זה יפחית את הזרמת הממיסים לביוב. פוגל ציין כי המתקנים יפחיתו במידה דרמטית את כמויות השפכים והפליטות שמייצרים מתקני החברה וישפרו את איכות האוויר שנושמים תושבי מפרץ חיפה.