שלי יחימוביץ' תחסר לי

היא מעצבנת ומרגיזה ומכריחה אותך לחשוב, לא להיות אדיש

לא כל אחד נמצא ראוי למסר של שנאה מנתן אשל, אותו צלם חובב שנהג להציב את מצלמתו מתחת לחצאיותיהם של נשים במשרד ראש הממשלה. לאחר שהמאכער של ביבי ושרה נתפס, הוא התחייב לא להתקרב יותר למשרד ממשלתי.

כאשר ההבטחה לא קוימה, שלי יחימוביץ' דרשה שהאיש, שמעשיו כה מגעילים, כה פוגעניים, יועף לנו מהעיניים. העמדה הזאת של יחימוביץ' זיכתה אותה בשנאתו התהומית של הצלם הסוטה, שלאחר הפסדה בפריימריז במפלגת העבודה, כתב לה מייל (שהיא פרסמה אותו בפייסבוק): "שלי, ברוך שפטרנו ומזל טוב, לא נשלח בטעות, נתן אשל".

מה לא נשלח בטעות? לא משנה, מדובר בחיסול חשבון אינפנטילי.

היו עוד פוליטיקאים שמעשי אשל קוממו אותם, אבל רובם שתקו, ואחרים דיברו בקול רפה. יש הרואים בסגנון הישיר של יחימוביץ' את אחת הסיבות העיקריות להפסדה להרצוג נעים-ההליכות. לי שלי תחסר - דווקא בגלל זה.

יש לה איכות מנהיגותית תקיפה, בלתי מתפשרת, ובעיקר בלתי מתחנפת. היא מעצבנת מרגיזה, מקוממת, כלומר: מעוררת. לא משעמם לידה. היא מכריחה אותך לחשוב, לנקוט עמדה, לא להיות אדיש. זה מוצא חן בעיניי.

שלי ו"הישראלים המסכנים" שלה

הטענה העניינית העיקרית כלפיה הייתה שהניפה את הדגל הכלכלי-חברתי במקום להתרכז בנושא המדיני. ב"שלום". כמה קוצר ראות מתסכל, מכאיב, יש בגישה זו. דגל ה"שלום" מונף כבר כמה עשורים ושום דבר משמעותי לא קורה.

ה"שיחות", כשיש כאלה, מספקות יותר בדיחות מאשר פתרון בעיות. אני זוכר את אורי פורת המנוח, שהיה מנכ"ל רשות השידור ואיש הימין. כשרצה להקניט בעלי דעות שמאלניות, הוא היה מעיר בקולו השקט והלגלגני: "מה קורה עם ה'תהליך'? הוא בסדר?". גם את השמאלנים זה היה מצחיק.

בינתיים, אף אחד לא יכול לעשות דבר בנושא הפלסטיני, כי זה לא רק בידינו. לעומת זאת, יש נושאים חשובים לא פחות שהם כן בשליטתנו. הנושא החברתי, הכלכלי, הנושאים שיחימוביץ' מצאה אותם יותר ראויים לתשומת לבנו, ולו משום שאותם אנחנו כן יכולים לקדם. עד שאפשר יהיה להזיז את הנושא הפלסטיני, בואו בינתיים נשפר את חיינו, נקדם אותם, נצמצם פערים - זה בעצם מה ששלי אמרה.

אלא שבציבור שלה קיימים רבים שבלי הנושא הפלסטיני חייהם לא חיים. זה הדלק המאפשר להם לקשקש בלי סוף ובלי תכלית על "הפלסטינים הכבושים והמסכנים", ושלי באה עם "הישראלים המסכנים" שלה.

ההסתדרות לא בשבילך

שמעתי, שלי, שהועלתה הצעה שתלכי להסתדרות. אני מקווה שלא תתפתי לזה. לי אין ספק שאת עוד תחזרי למרכז הבמה, כי יש לך את זה. ואם יש אנשים שזקוקים ליותר זמן כדי להבין זאת, לא נורא. את ממהרת לאיזה שהוא מקום?