תור של ביומד בוול סטריט: גם נוירודרם נפגשת עם חתמים

מפתחת המוצרים לטיפול בפרקינסון נערכת להנפקה במהלך 2014

גל הנפקות חברות הביומד הישראליות בנאסד"ק נמצא בעיצומו. במקביל לעליות של 55% במדד הנאסד"ק ביוטק, כמה חברות תרופות ישראליות, שנמצאות בשלב II של הניסויים הקליניים ומעלה, בוחנות את האפשרות להנפקה בארה"ב. זאת לאחר שחמש חברות מהתחום - קמהדע, אלקוברה, מזור, אנזימוטק ואבוג'ן - כבר ביצעו הנפקה שם.

וול סטריט מצטיירת כרגע כמקור ההון הכמעט יחידי שרלוונטי לחברת תרופות בשלב זה. הנפקות כמו זו של חברת אלקוברה הראו כי הגיוס אפשרי גם עבור חברה המגיעה לנאסד"ק כשהיא אנונימית ועדיין ללא מכירות. לכן, לחברות שבאמתחתן בעל עניין שמכיר את השוק האמריקני, הסכם פיתוח עם תאגיד מוכר בארה"ב, או תוצאות יוצאות דופן בניסויים קליניים מתוכננים היטב, ההנפקה הזאת נראית כעת בהישג יד יותר מאי פעם.

כך, חברת נוירודרם, שבה מושקע בין היתר מייסד רוברט טאוב שייסד, הנפיק ומכר בהצלחה את חברת אומריקס, החלה לנהל מגעים להנפקה בנאסד"ק ככל הנראה במחצית הראשונה של 2014.

על כוונותיה הכלליות של החברה לבצע הנפקה כזו כבר דווח ב"גלובס" לפני חודשים אחדים, במקביל לגיוס שהיא ביצעה בהיקף של 5 מיליון דולר מטאוב וד"ר שמואל קבילי, ממשקיעים קיימים כמו חברת קפיטל פוינט, הנסחרת בתל אביב ומחזיקה בנוירודרם 15%, וממשקיעים אמריקנים חדשים.

לנוירודרם שני מוצרים בשלבים קליניים, לטיפול במחלת הפרקינסון דרך העור במקום בבליעה, וכך מאפשרים טיפול יעיל יותר ופחות תופעות לוואי. המוצר המוביל שלה נמצא בשלב IIb של הניסויים הקליניים.

גם מדיוונד בדרך להנפקה

חברת מדיוונד, המפתחת תרופות לכוויות ולריפוי פצע ונמצאת בשליטת (63%) קבוצת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה, מנהלת גם היא מגעים עם חתמים בתקווה לצאת להנפקה ברבעון השני של 2014. המוצר של מדיוונד כבר קרוב מאוד לשיווק באירופה, והחברה נמצאת בניסויים לשיווק המוצר בארה"ב.

היקף הגיוס המבוקש עומד על כ-100 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 450-500 מיליון דולר אחרי הכסף.