הוועד בדיסקונט מחריף את העיצומים: סניף הבורסה בר"ג יושבת

כמו כן, לקוחות הבנק לא יוכלו להפקיד צ'קים, אלא רק בסניפי מרכנתיל

ועד עובדי בנק דיסקונט החליט להחריף את העיצומים והודיע כי סניף בורסת היהלומים יהיה סגור ביומיים הקרובים. כמו כן, הוועד הודיע בתחילת השבוע על החרפת העיצומים בשאר הסניפים, הכוללים בעיקר סירוב לבצע עבודות מעבר לעבודה הבסיסית.

רוב העיצומים לא פוגעים בשירות ללקוחות, אולם ישנו שיבוש אחד שמפריע לשירות והוא העובדה כי הוועד בראשות ריקי בכר הודיע כי הוא מונע הוצאת דואר מהסניפים ובכלל זה צ'קים.

עד כה נעזרו בדיסקונט במערכות הסליקה המשותפות עם שאר הבנקים לצורך סליקת הצ'קים, ועשו זאת במנגנון של סליקה חסרה. יחד עם זאת, הבנקים מסרבים להמשיך בכך, ולכן כעת לא ניתן למסור צ'קים להפקדה בסניפי בנק דיסקונט. לקוחות הרוצים להפקיד צ'קים, יוכלו לעשות זאת בסניפי בנק מרכנתיל, המשתייכים לקבוצה.

נזכיר כי סכסוך העבודה בבנק הוכרז כבר לפני 7 חודשים בסוגיית הסכם השכר החדשה. לאורך השנים נהנו עובדי דיסקונט מתוספת שכר שנתית של כ-5%. דיסקונט, נזכיר הוא הבנק הכי פחות יעיל במערכת הבנקאית. מנכ"ל הבנק ראובן שפיגל הוביל תהליך התייעלות בבנק, וכדי שהיא תהיה אפקטיבית דרש לקצץ במנגנון הטייס האוטומטי, ולהסתפק בעלייה של כ-1% בשכר, וגם היא דיפרנציאלית - בעלי שכר נמוך יקבלו יותר, ואילו אלו עם השכר הגבוה לא יקבלו בכלל תוספת.

בכר אינו מוכן לכך ודורש המשך של תוספת של 5%. יחד עם זאת, עד כה הסכסוך התנהל באש נמוכה, ואף לפני החגים הוכרז על הקפאתו. אלא שבשבועות האחרונים התחדשו המגעים, וכעת נראה כי לא רק שהסכסוך אינו קרוב לסיום אלא שהוא גם מחריף.