רעיון חדש לדור רביעי בסלולר: להקצות תדרים למפעיל וירטואלי

בוועדת המכרזים עלה רעיון שמטרתו להקים 3 רשתות דור רביעי שעל גביהן יפעלו 6 מפעילים ■ משרד התקשורת: "שום דבר לא נסגר, הרבה רעיונות עולים בדיונים"

רעיונות חדשים עולים בוועדת המכרזים להקצאת תדרים לדור הרביעי בסלולר. אחד הרעיונות שעלו היא להקצות תדרים לאחד המפעילים הוירטואליים על מנת שייכנס לשוק ויוכל לחלוק רשת ביחד עם מפעיל ותיק, כך יקומו בישראל 3 רשתות דור רביעי בלבד, אך מספר השחקנים יעמוד על 6 (5 מפעילים קיימים פלוס אחד המפעילים הוירטואליים שיכול להיות אלון סלולר שהקים ליבת רשת עצמאית, או מפעיל אחר).

בכל מקרה, נדגיש כי מדובר ברעיונות בלבד והוועדה בוחנת אופציות נוספות. ממשרד התקשורת נמסר: "הרבה רעיונות חדשים צצים בוועדה אך שום דבר לא נסגר".

נדמה כי הוועדה שמה לעצמה מטרה שתואמת את רצונו של שר התקשורת גלעד ארדן שלא להקים מעבר ל-3 רשתות סלולריות בדור הרביעי, כך שהשאלה העומדת בפני הוועדה היא איך להקצות את התדרים כך שייתנו למפעילים החדשים תדרים (הוט מובייל וגולן טלקום) והם יקצו אותם לטובת רשתות משותפות עם מפעילים ותיקים.

הוועדה שמה דגש על תדרי ה-1,800 מגה הרץ כתדרים המרכזיים לדור הרביעי והדבר אומר שכלל לא בטוח שההקצאה לסלקום ולפרטנר, שכבר יש להם תדרים בתחום ה-1,800, תהיה דומה לתדרים שיוקצו לשחקנים החדשים ולפלאפון שכלל אין להם תדרים בתחומים אלה.

במצב כזה פרטנר וסלקום יידרשו להזיז לקוחות מתחומי תדר אחד למשנהו על מנת לפנות מקום לדור הרביעי, כך שמדובר בסוגיה סבוכה מאד שטומנת בחובה שאלות כבדות משקל לגבי האופן שבו יוקצו התדרים ומתי ניתן יהיה להרים בישראל שירות מסחרי.

התמונה המצטיירת מהוועדה היא שנעשה מאמץ גדול של המנכ"ל החדש אבי ברגר, למצוא פתרונות כמה שיותר מהר, ונדמה שזהו אחד הנושאים הכי חשובים שעליהם הוא שם דגש.
יותר מכל עולה השאלה איך וכיצד הגיע משרד התקשורת למצב הזה שבו תקע את מדינת ישראל בפיגור אדיר אחר כל העולם בהכנסת הדור הרביעי בסלולר, ומי נושא באחריות לכך?